مروری بر مهمترين اخبار "اقتصادی"شنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "اقتصادی" که در روز شنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: افزایش "فرار مالیاتی" معضل و تهدیدی جدی برای پویایی اقتصاد ایتالیا ، "شاخص کل" با 87/ 2 درصد افزايش روبرو شد ، موافقت 90 درصدی مردم با بررسی حساب ثروتمندان/ شفافیت اطلاعات نقض حقوق شهروندی نیست و.. است

مهمترین عناوین خبری گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

معیارهای تعیین "نرخ سود سپرده‌ها" / محدودیتی برای سپرده گذاری بیش از یک سال وجود ندارد

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/2/13/2225532_843.jpg

نرخ سود سپرده های بانکی باید متناسب با شرایط بخش واقعی اقتصاد کشور و آینده ای که برای شاخص های کلان پیش بینی شده، تعیین و اعمال شود نه شاخص های عملکرد اقتصاد در گذشته.

افزایش 12 میلیون لیتر "بنزین" با کیفیت به تولید کشور

معاون پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گفت: سال آینده با بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 12 میلیون لیتر بنزین با کیفیت به تولید کشور اضافه می شود.

موافقت 90 درصدی مردم با بررسی حساب ثروتمندان/ شفافیت اطلاعات نقض حقوق شهروندی نیست
 روز گذشته چهارمین برنامه "مناظره" سال 93 با موضوع "شفافیت اقتصادی" در حالی به روی آنت رفت که بیش از 90 درصد مردم با رصد دارایی ثروتمندان اعلام موافقت کردند.

تولید داخلی در پیچ و خم ضمانت نامه های بانکی
 نایب رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی با اشاره به اینکه دیدگاه دولت باید نسبت به بخش تولید و سازندگان داخلی تغییر پیدا کند گفت: با تغییر رویکرد می توان که موانع تولید را برداشته و سرمایه‌ها را به بخش تولید سراریز کرد.

کنترل کامل مبحث 19 "ساختمان‌ها"
 معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: از 15 اردیبهشت‌ماه کنترل کامل مبحث 19 در ساختمان‌ها در تمامی متراژها اجرایی می‌شود.

ایست مدیر بازار به چهار شرکت/شاخص "بورس" بر مدار 78 هزار واحدی
شاخص کل در ابتدای معاملات امروز با رشد 75 واحدی در تلاش است تا از نیمه 78 هزار واحدی عبور کند.

"شاخص کل" با 87/ 2 درصد افزايش روبرو شد

 بورس تهران در پايان معاملات هفته منتهی به 10 اردیبهشت ماه،شاخص کل با 2184 واحد افزايش به رقم 78164 واحد رسيد که نسبت به هفته قبل 87/ 2 درصد افزايش را نشان مي دهد.

روند فرار سرمایه ها از "روسیه" شدت بیشتری به خود گرفته است


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/2/13/2224831_390.jpg

 افزایش تنش ها و افزایش تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه تاثیر منفی زیادی بر کاهش سرمایه گذاری ها و رشد اقتصادی در این کشور دارد.

نفوذ "هوای خنک" به نوار شمالی کشور و آغاز "بارش" ها/ "تهران" 24 درجه و "وزش باد"

 امروز و فردا با نفوذ هوای خنک از عرض های شمالی تر، ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر نیز افزایش ابر و بارش باران و رعد و برق رخ خواهد داد.

افزایش "فرار مالیاتی" معضل و تهدیدی جدی برای پویایی اقتصاد ایتالیا

 بررسی های اخیر نشان می دهد فرار مالیاتی هرسال حدود 180 میلیارد یورو به اقتصاد ایتالیا ضربه می زند که این رقم حدود 11.2 تولید ناخالص داخلی این کشور است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار