سفر 8 روزه سران شورشیان سوری به آمریکا

مخالفان سوری می‌گویند قصد دارند از آمریکا بخواهند تسلیحات پیشرفته‌تری در اختیارشان قرار دهد تا علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از آن‌ها استفاده کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،ائتلاف به اصطلاح ملی سوریه روز جمعه (۱۲ اردیبهشت، ۲ می) اعلام کرد احمد جربا، رهبر مخالفان مورد حمایت خارج قرار است روز چهارشنبه (۱۶ اردیبهشت) به آمریکا سفر و درخواست دریافت تسلیحات بیش‌تر را مطرح کند.

 

دفتر جربا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «احمد جربا در راس هیاتی از ۷ می به مدت ۸ روز به واشنگتن سفر خواهد کرد.»

 

به گزارش پرس تی وی، در ادامه این بیانیه آمده است عبدالله البشیر، رئیس جدید ستاد نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز این هیات را همراهی خواهد کرد.

 

این بیانیه افزود: «وی به منظور بحث و تبادل نظر درباره تامین تسلیحات پیشرفته برای ارتش آزاد سوریه به منظور کمک به این نیروها در تغییر موازنه موجود با مقام‌های آمریکایی دیدار خواهد کرد.»

 

طبق این بیانیه، جربا در این سفر با تعدادی از مقام‌های آمریکایی از جمله جان کری، وزیر امور خارجه و سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار خواهد کرد.

 

این بیانیه تنها چند هفته پس از آن صادر شد که مخالفان اذعان کردند یک منبع غربی ۲۰ موشک ضد تانک آمریکایی تاو در اختیارشان قرار داده و وعده داده است در آینده تعداد بیشتری از این تسلیحات را فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.