توضیحی در مورد خبر پیامکی باشگاه خبرنگاران با موضوع اظهارات وزیر ارتباطات با محوریت فیس‌بوک؛

انتقادات صریح آیت الله علم الهدی و خبر تکذیبیه عجولانه وزارت ارتباطات / وقتی وزیر ارتباطات خبر خبرگزاری رسمی دولت را هم قبول ندارد + سند

از مسئولان وزارت ارتباطات انتظار می‌رود پیش از صدور بیانیه و متهم کردن رسانه‌ها به انتشار اخباری که آن‌ها را صرفا بر اساس شنیده‌ها و اطلاعات نادرست می‌دانند کمی در فضای مجازی جستجو کنند تا اینکه ببینند یک خبر به نقل از منابع متعدد از جمله خبرگزاری دولت در سایت‌ها و پایگاه‌های خبری به صورت گسترده منتشر شده است.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ روز پنج شنبه (یازدهم اردیبهشت 1393) وزیر ارتباطات و فناوری در دیدار از مرکز پاسخگویی به پرسش‌های دینی در قم با اشاره به مدیریت فضای مجازی و سایت‌های اجتماعی در ایران گفت: "فقط 15  درصد از محتوای فیس‌بوک به مطالب و تصاویر غیرقابل استفاده در ایران اختصاص دارد و بقیه آن مفید و براحتی در داخل کشور قابل استفاده و درعین حال قابل مدیریت است".

این خبر روز پنج شنبه از سامانه پیامکی "باشگاه خبرنگاران" پیامک شد.

روز گذشته "آیت‌الله علم الهدی" "امام جمعه شهر مقدس مشهد" در بخشی از خطبه‌های خود با اشاره به صحبت‌های اخیر محمود واعظی _وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات_ در قم گفت: "بر حسب خبری که باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد وزیر ارتباطات و مخابرات ادعا کرده باید فیلترینگ از بین برود و فیس بوک باید از فبلتر خارج شود. می‌گوید 15 درصد آن برای کشور استفاده ندارد و 85 درصد آن برای ما استفاده دارد و قابل کنترل است. معنای شکستن فیلتر فیس بوک یعنی ما دروازه‌های فرهنگ خود را به سوی دشمنان پیامبر باز کنیم؟! این دولتی که وزیر ارتباطاتش اینطور می‌گوید مگر غیر از دولت رئیس جمهور است؟

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: "یعنی این دولت دولت آقای رئیس جمهور نیست؟ مگر این دولت را این مجلس رأی اعتماد ندارد؟ نمانیدگان ملت رأی اعتماد ندادند؟ آنان به شما رأی دادند که شما فیلتر شکن فیس بوک شوید و دروازه‌های فرهنگ کشور را به روی دشمنان قرآن و پیامبر باز کنید؟ این حرف مثل این است که من به شما یک لیوان سکنجبین بدهم و بگویم 98 درصد آن قند و مواد خوراکی است و تنها 1 درصد آن زهر و سم است. این که 15 درصدش سم و زهر و تهاجم به تمام مبانی اعتقادی فکری و دینی و ولایی ماست، فیلترش شکسته شود و این راه برای دشمنان ما باز شود".

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: "البته توجه داشته باشید که این آقای وزیر ضد ولایت فقیه نیست، آدم متدیین و متعبدی است، روزی در سنگر وزارت خارجه در سنگر دین خدمت می‌کرده است. ایشان جوان بوده به عنوان یک خدمت گذار متعبد. من نمی‌دانم این عزیزان ما وقتی به سن پیری می‌افتند چرا به این حال دچار می‌شوند؟ چهار قدمی چاله قبر آمدی و می‌خواهی دروازه فرهنگ کشور را به روی دشمنان خدا باز کنی؟ مگر نمی بین چاله قبر را؟"

اما در پی پیامک این خبر از سوی سامانه پیامکی باشگاه خبرنگاران و اشاره آیت الله علم الهدی به نام این مجموعه در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه شهر مقدس مشهد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار بیانیه‌ای توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

در این بیانیه که متن کامل آن به شرح زیر است آمده است:

با توجه به انتشار سخنان حضرت آیت الله علم الهدی امام جمعه محترم مشهد در خصوص سخنان منتسب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌گردد:

1_ دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص رفع فیلتر فیس بوک تاکنون هیچگونه مصاحبه‌ای نداشته و این موضوع مربوط به حوزه کار کمیته تعیین مصادیق مجرمانه است.

2_ قطعا حضرت آیت الله علم الهدی استحضار دارند اعلام مطلبی از تریبون نماز جمعه که بازتاب اجتماعی دارد نبایستی صرفا بر اساس شنیده‌ها و اطلاعات نادرست باشد و بهتر بود در صورت ابهام نیز قبل از اعلام صحت و سقم مطلب اطلاع کامل حاصل می‌کردند.

در بند دوم بیانیه منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینگونه عنوان شده است که آیت الله علم الهدی نباید صرفا بر اساس شنیده‌ها و اطلاعات نادرست مطلبی را عنوان می‌کردند. این در حالی است که این خبر از سوی خبرنگار استانی خبرگزاری دولت، ایرنا،(با کد خبر81146866 (3989581) ) با همان ادبیاتی منتشر شده که خبرنگار استانی باشگاه خبرنگاران از قم خبر را خوانده و سامانه پیامکی این مجموعه آن را برای مخاطبان خود ارسال کرده است. برای مشاهده خبر در سایت خبرگزاری دولت اینجا کلیک کنید.


علاوه بر این با یک جستجوی ساده در فضای مجازی متوجه خواهیم شد شمار بسیاری از سایت‌های خبری تحلیلی فعال در فضای مجازی از جمله سایت خبری تحلیلی عصر ایران هم خبر اظهار نظر واعظی در خصوص فیسبوک را به نقل از خبرگزاری دولت، ایرنا، کار کرده‌اند. برای مشاهده خبر در سایت خبری تحلیلی عصر ایران اینجا کلیک کنید.
 







از مسئولان وزارت ارتباطات انتظار می‌رود پیش از صدور بیانیه و متهم کردن رسانه‌ها به انتشار اخباری که آن‌ها را صرفا بر اساس شنیده‌ها و اطلاعات نادرست می‌دانند کمی در فضای مجازی جستجو کنند تا اینکه ببینند یک خبر به نقل از منابع متعدد از جمله خبرگزاری دولت در سایت‌ها و پایگاه‌های خبری به صورت گسترده منتشر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
دیروز که این خبر رو دیدم بر روی لینک خبر در ایرنا کلیک کردم خطا داد
اما الان که کلیک کردم خبر باز شد
یک بار خبر رو حذف میکنند دوباره انتشار میدن
Germany
موسوی
۰۷:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
درود بر امام جمعه شجاع و انقلابی شهر مشهد که همیشه سکاندار بصیرت افزایی و روشنگری بوده است.
خدا این نعمت الهی را برای ملت ایران حفظ کن.
تشکر فراوان از روشنگری باشگاه خبرنگاران
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
تو را به خدا یکم معرفت داشته باشین و تو این سه سالی که مونده قدر بدونید و خدمت خالصانه کنید.
در ضمن من خودم تو فیس عضو هستم ولی چیزهایی دیدم که خیلی بد بود و الان نمیرم و هیچ چیز خوبی نداره که بدرد این دنیا و یا اخرت ام بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
درود بر باشگاه خبرنگاران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
جالبه که خبرگزاری رسمی دولت خبرش رو رفته ؛ حالا وزارت ارتباطات بیانیه صادر کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
با رفع فیلتر فیس بوک قرار است چه کار فرهنگی صورت گیرد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
ببینم مگه فیس بوک چه دردی رو دوا می کنه که می خواند فیلترش رو بردارند؟؟؟؟
به خدا ضرر فیس بوک بیشتر از منفعتشه
همون بهتر که فیلتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
درود بر علم الهدی
آخرین اخبار