در نشستی خبری مطرح کرد؛

نوری مالکی:انتخابات عراق حماسه‌ای تاریخی بود/انتخابات سیلی محکمی به صورت تروریست‌ها بود

نخست وزیر عراق در نشستی خبری پیرامون روند انتخابات مجلس عراق گفت انتخابات عراق حماسه‌ای تاریخی بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه الجزیره:"نوری مالکی" لحظاتی پیش در نشستی خبری حاضر شد و در سخنانی تاکید کرد انتخابات عراق حماسه‌ای تاریخی بود که ملت به رغم تمامی چالش‌ها آن را قم زدند.

وی در ادامه با بیان اینکه آنچه که این انتخابات را با انتخابات پیشین متمایز می‌کند ، اقدامات دولت عراق در اداره و حمایت از آن بود که هیچ فرد نظامی و خارجی در آن دست نداشت گفت : انتخابات سیلی محکمی به صورت تروریست‌ها و کسانی‌ بود که در پی به تعویق انداختن و تقلب در فرآیند آن بودند.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه افرادی به دنبال بازی آرای انتخابات و تعطیل کردن نهاد انتخاباتی بودند افزود : این افراد بازداشت شده و تحت بازجویی قرار دارند.

"نوری مالکی" با قدردانی از رسانه‌های عربی ، بین المللی و رسانه‌ای که شاهد انتخابات مجلس عراق بودند تاکید کرد : انتخابات دیروز جنگی بین انگشت‌های بنفش و تروریست‌ها بود که در پایان انگشت‌های بنفش شده به پیروزی دست یافتند.

وی با انتقاد از کمپین‌های انتخاباتی گفت : کمپین‌های انتخاباتی مورد قبول واقع نشد و در آنها واژگان و تعابیر و اتهامات دردناکی مورد استفاده قرار گرفت.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از این به بعد باید مرحله‌ای جدید را آغاز کنیم اضافه کرد : همه ما باید برای ساخت کشورمان بار مسئولیت را تحمل کنیم.

"نوری مالکی" با تاکید بر اینکه دموکراسی به معنای حکومت اکثریت است افزود : به دوران ارائه سهم به گروه‌های مختلف سیاسی بازنخواهیم گشت و از این پس دموکراسی توافقی وجود نداشته بلکه دولت اکثریت وجود دارد.

وی همچنین تمامی گروه‌های سیاسی عراق را به گفتگو بر سر تشکیل دولت از طریق طرح سیاسی که اساس آن نتایج انتخابات است ، دعوت کرد.

نخست وزیر عراق تصریح کرد : ائتلاف ملی مانند قبل تاسیس نشده بلکه بر اساس شیوه جدید و درست پایه ریزی خواهد شد.

"نوری مالکی" همچنان از رایزنی مخالفان دولت عراق برای ائتلاف با ائتلاف دولت قانون خبر داد و گفت : اکثریت سیاسی با گفتگوی سیاسی نامزد اصلح را برای ریاست جمهوری تعیین خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار