اصفهان/

وضعیت زیست محیطی کشور نگران کننده است

احمدعلی کیخا در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه ایران در مدیریت اکوسیستم های آبی میان 132 کشور جهان رتبه 130 را دارد، گفت : در هشت سال گذشته 60 پله در شاخص های زیست محیطی تنزل داشتیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ، 
کیخا با بیان اینکه در کل نیز در زمینه محیط زیست از رتبه 57 جهانی به 114 تنزل پیدا کرده ایم، افزود: این گزارشهای بیرونی و بین المللی است و آمار های داخلی و مشاهدات عینی نیز این مطلب را گوشزد می کند.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه بحران دریاچه ارومیه را با گوشت و پوست خود لمس می کنیم، اظهار کرد: آیا ارزش افزوده بخش کشاورزی حوزه دریاچه ارومیه که در سال کمتر از یک میلیارد دلار است ارزش این را داشت که این دریاچه را از دست بدهیم.
وی با بیان اینکه باید از خو بپرسیم توسعه اصفهان ارزش از دست دادن زاینده رود را داشت، تصریح کرد: باید در برنامه ریزی، تصمیم گیری و شیوه عمل خود در بخش محیط زیست تغییر ایجاد کنیم.
وی اظهار کرد: ما در این بخش دیگر به سمت بحران نمی رویم بلکه در بحران هستیم و باید این بحران ها درست مدیریت شود.
کیخا با بیان اینکه 75 درصد از منابع آب را صرف مصارف خودمان می کنیم، افزود: فقط 25 درصد آب برای طبیعت باقی ماند پس بدیهی است که هامون، زاینده رود، کارون و ارومیه را از دست بدهیم.

گفتنی است در مراسمی «حمید ظهرابی» به عنوان مدیر کل جدید حفاظت از محیط زیست استان اصفهان معرفی و از خدمات «کیومرث کلانتری» مدیر کل سابق قدردانی شد. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.