گزارش/ قضا در هفته‌ای که گذشت؛

از اعدام عاملان اصلی ترور "دادستان زابل" تا ماجرای مشروبات الکلی در "زندان اوین"

مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا طی هفته‌ای که گذشت از جمله اعدام عاملان اصلی ترور دادستان زابل تا ماجرای مشروبات الکلی در زندان اوین و محاکمه غیابی 4 نفر از متهمان فتنه، تعیین تکلیف مرخصی 9 ماهه زایمان،کاهش شکایات به دیوان عدالت اداری،جزئیات پرونده سدفشافویه، ارجاع پرونده منتشر کننده اخبار بند 350 اوین به دادسرا و... مهمترین اخبار قضا در هفته‌ گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، اعدام عاملان اصلی ترور دادستان زابل تا ماجرای مشروبات الکلی در زندان اوین و محاکمه غیابی 4 نفر از متهمان فتنه، تعیین تکلیف مرخصی 9 ماهه زایمان، کاهش شکایات به دیوان عدالت اداری، جزئیات پرونده سدفشافویه، ارجاع پرونده منتشر کننده اخبار بند 350 اوین به دادسرا و... مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا طی هفته‌ای که گذشت از جمله، مهمترین اخبار قضا در هفته‌ گذشته بود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حمیدی خبر داد

اعدام عاملان اصلی ترور دادستان زابل/ پرونده هنوز مختومه نیست

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: سه نفر از عاملین این ترور صبح امروز ساعت 6 صبح در ملا عام با حضور مردم اعدام شدند.
 
یک منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

روزنامه ابتکار توقیف شد/ جزئیات پرونده محرمانه است


یک منبع آگاه از توقیف روزنامه ابتکار و محرمانه بودن این پرونده خبر داد البته این در حالی است که مدیر مسئول این روزنامه 9 اردیبهشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از رفع توقیف این روزنامه خبر داد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

تغییر مسئولیت "اسماعیلی" ارتقاء محسوب می‌شود/ عده‌ای بازرسی ساده اوین را تبدیل به جنجال کردند

معاون اول قوه قضاییه گفت: همزمانی جابه جایی اسماعیلی با درگیری یکی از بندهای زندان، موجب شد تا رسانه‌های بیگانه و برخی فتنه گران بر این جریان قانونی و قانونمند جنجال آفرینی کنند و این در حالی است که تغییر مسئولیت وی به سمت جدید ارتقاء محسوب می‌شود.
 
جعفری دولت‌آبادی در جمع خبرنگاران در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
 
"بابک زنجانی" بعد از پرداخت بدهی‌هایش آزاد می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: بابک زنجانی در صورت پرداخت بدهی‌های خود آزاد می‌شود.
 
اسماعیلی  در مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران:

رئیس زندان اوین تغییر نمی‌کند/ ارجاع پرونده منتشر کننده اخبار بند 350 اوین به دادسرا

رئیس سابق سازمان زندان‌ها گفت: پرونده فردی که اخبار بند 350 زندان اوین را به بی بی سی ارسال کرده بود، به دادسرا فرستاده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در شصت و یکمین تشریح کرد

جزئیات پرونده «سد فشافویه»/ محاکمه غیابی 4 نفر از متهمان فتنه 88/ توقیف روزنامه «ابتکار»/ ماجرای مشروبات الکلی در زندان اوین

سخنگوی دستگاه قضا در شصت و یکمین نشست خبری از ورود دادستان به عنوان مدعی‌العموم به پرونده سد فشافویه و مرگ بیش از دو میلیون قطعه ماهی خبرداد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در همایش ملی حقوق مالکیت معنوی

ضرورت تثبیت و ارتقاء جایگاه تمدنی ایران/ 80 هزار اثر قابل ثبت وجود دارد


وزیر دادگستری گفت: حوزه‌های میراثی باید موردتوجه قرار گیرد چراکه اکنون 80 هزار اثر قابل ثبت وجود دارد که ما کمتراز 4 هزار اثر را به ثبت رسانده‌ایم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در پنجمین نشست خبری دیوان عدالت اداری:

کاهش شکایات به دیوان عدالت اداری در دولت جدید/ قانون گریزی در دولت گذشته مشهود بود

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در طول مدتی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد مجموعه شکایات از مصوبات دولت در مقایسه با دولت گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است.
 
 
امین‌زاده در پنجمین نشست خبری دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران:

تعیین تکلیف مرخصی 9 ماهه زایمان طی روزهای آینده

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: در خصوص مرخصی 9 ماهه زایمان که موجب افزایش بار شکایات شده است و همین طور دستگاه‌های اجرایی اذعان دارند که برای آن‌ها بار مالی دارد ما این موضوع را در دولت مطرح کرده‌ایم که به زودی برای آن تعیین تکلیف می‌شود.
 
خرم آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فیلترینگ "واتس آپ" تصویب شده است/ وایبر: اختلالات جهانی بود

دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: فیلترینگ«واتس آپ» تصویب و به وزارت ارتباطات اعلام شده است،‌ بنابراین دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه لازم‌الاجراست و عدم اجرای آن جرم محسوب می‌شود.

اسماعیلی در مراسم معارفه رئیس سازمان زندانهای کشور

5 هزار و 147 مورد استخدام جدید در سازمان زندان‌ها / برتری سازمان زندان‌ها به عنوان سازمان برتر در امر اقامه نماز

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در مجموع بالغ بر 240 هزار متر فضای جدید به حوزه زندان اضافه شده و بالغ بر 720 هزار متر از فضاها را بازسازی کرده‌ایم؛ این در حالی است که 5 هزار و 147 مورد استخدام جدید در سازمان زندان‌ها صورت گرفته که این بیش از 40 درصد موجودیمان بود.

جهانگیر در مراسم معارفه خود:

ضرورت بازرسی‌های دوره‌ای در زندان / نباید بازرسی برای زندانی یک پدیده اتفاقی تلقی شود

رئیس جدید سازمان زندان‌های کل کشور گفت: بازرسی‌های دوره‌ای باید با قدرت ادامه پیدا کند به طوری که ما باید کاری کنیم که بازرسی برای زندانی یک پدیده اتفاقی تلقی نشود و به صورت مستمر صورت بگیرد تا شاهد هیچ گونه فعالیت غیرقانونی در زندان‌ها نباشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار