معاون وزير جهاد کشاورزي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد:

خسارت بيش از 3 هزارميليارد توماني "باغات ميوه" در سرمازدگي هاي اخير

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خسارت حدود 3 هزار و600 میلیارد توماني باغات ميوه در سرمازدگي‌هاي اخير، گفت: ممکن است ما در عرضه برخي محصولات به ویژه میوه‌های هسته‌دار طي فصل بهار با کمبود مواجه شویم.

عباس کشاورز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصای باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: پس از بارش پیش‌بینی نشده برف در مناطق شمالی کشور که خساراتی را به درختان مرکبات وارد کرد در اوایل فروردین ماه سال‌جاری یک سرمای سراسری کشور را دربرگرفت.

وی با بیان اینکه شدیدترین افت درجه دما در استان خراسان رضوی (16- درجه) اتفاق افتاد افزود: این سرما در مناطق مرکزی تا شمال غرب  کشور گسترش داشته و حتی در استان یزد نیز خساراتی را به محصولات هسته‌دار و دانه‌دار وارد کرده است.

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم تا به این لحظه محصولات هسته‌دار در این سرمازدگی خسارت جدی دیده‌اند و محصولاتی مانند انواع زردآلو و خانواده‌ این میوه، گوجه‌سبز، هلو و امثال آنها در این حادثه دچار آسیب شده‌اند.


کشاورز افزود: به طور کلی برآورد ما این است که نزدیک به 3 هزار و600 میلیارد تومان به این محصولات خسارت وارد شده است.


وی با بیان اینکه ممکن است در عرضه بعضی از محصولات به ویژه میوه‌های هسته‌دار در فصل بهار با کمبود مواجه شویم گفت: در مورد گوجه‌سبز، زردآلو و بعضی از انواع هلو این موضوع قابل ملاحظه است ولی در مورد سایر میوه‌ها این نگرانی را نداریم.

معاون امور توليدات گياهي وزير جهاد کشاورزي در مورد سرانجام تصويب طرح شناور شدن تعرفه محصولات کشاورزي نيز گفت: تعرفه در اختيار معاونت تنظيم بازار است و ما نيز اين موضوع را پيگيري مي‌کنيم.

کشاورز افزود: اين طرح مورد توافق عمومي قرار گرفته و مصوبات آن بزودي اعلام مي‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار