لاوروف با رئيس جمهور نيکاراگوئه ملاقات کرد

سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، پس از ملاقات با "رائول کاسترو"، رئیس جمهور کوبا در هاوانا، با رئیس جمهور نیکاراگوئه در مانگوئه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وزیر امور خارجه روسیه، پس از ملاقات با رائول کاسترو، رئیس جمهور کوبا در هاوانا، با رئیس جمهور نیکاراگوئه در مانگوئه دیدار و گفتگو کرد. 

 "سرگئی لاوروف" در کنفرانس خبری مشترک با "دانیل اورتگا" در ماناگوئه در روز سه شنبه گفت: هدف از سفر من به منطقه آمریکای لاتین، تنظیم ساعت روسیه با ساعت‌های متحدان این کشور، در مواجه با شرایط پیچیده جهانی بوده است (هماهنگ سازی مواضع‌مان). 

لاوروف که در آستانه ملاقات با دانیل اورتگا، رییس جمهور نیکاراگوئه در پایتخت این کشور صحبت می‌کرد، از دانیل اورتگا به علت حمایت نیکاراگوئه از مواضع روسیه در موضوعات مختلف بین‌المللی، از جمله در تحولات کریمه، تشکر کرد. 

اورتگا نیز بار دیگر حمایت خود را از دولت روسیه اعلام کرد و گفت: راهی که آمریکا و اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌ها و فشارها پیش گرفته‌اند، راه صحیحی نیست، بلکه بهترین راهِ پیش‌رو درباره اوکراین، «گفتگو» و احترام به قوانین بین‌المللی، و نه تحریم و فشار، است. 

لاوروف قرار است پس از نیکاراگوئه، به کشورهای شیلی و پرو در آمریکای جنوبی سفر کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار