آیت‌الله مکارم شیرازی:

حاکمان مصر مردم را به حساب نمی‌آورند یا مفهوم اعداد 700 و 500 را نمی‌دانند؟

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: یکی ازمسائلی که مرا خیلی ناراحت کرد، صدور حکم اعدام برای 700 نفر و حبس ابد 500 نفر از مردم و رهبران اخوان المسلمین مصر است؛ من نمی‌دانم آیا حاکمان مصر مردم را به حساب نمی‌آورند یا مفهوم اعداد 700 و 500 را نمی‌دانند؟!

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله مکارم شیرازی"، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود، در مسجد اعظم قم با انتقاد از صدور حکم اعدام و حبس ابد برای بیش از 1200 نفر در مصر، اظهارداشت: یکی ازمسائلی که مرا خیلی ناراحت کرد، صدور حکم اعدام برای 700 نفر و حبس ابد 500 نفر از مردم و رهبران اخوان المسلمین مصر است؛ من نمی‌دانم آیا حاکمان مصر مردم را به حساب نمی‌آورند یا مفهوم اعداد 700 و 500 را نمی‌دانند؟!

وی ادامه داد: ما از اخوان المسلمین که خودشان را به سلفی‌ها فروختند، دل خوشی نداریم، ولی همان طور که می‌گویند مصر گاهواره تمدن بشری و از کشور های پیش روی جهان اسلام است، نباید چنین احکامی در این کشور صادر شود.
 
معظم‌له با بیان این که اگر در کشور ما چنین احکامی صادر می‌شد، دشمنان و سران غرب، دنیا را بهم می‌ریختند، افزود: با صدور این احکام که مخالف حقوق انسان و انسانیت است، آب از آب تکان نخورد، چرا که حکومت مصر در راستای نظرات آمریکایی ها گام بر می دارد.
 
این مرجع تقلید یادآور شد: اگر یک قاچاقچی در ایران اعدام می شود، استکبار جهانی با همه توان رسانه ای علیه خود به میدان می آید، اما در قضیه صدور چنین احکام بی شرمانه ای در مصر،  از اتحادیه اروپا و مدعیان حقوق بشر خبری نیست.
 
آیت الله مکارم شیرازی همچنین با انتقاد از علمای الازهر، گفت: ایرادی که به علمای الازهر دارم این است چرا درمقابل این احکام سکوت کرده اند. اگر بگویند چرا در امور داخلی ما دخالت می‌کنید، می‌گوییم مراجع و علما مرز حکومتی ندارند، وقتی می‌بینیم چنین مصیبتی در مصر اتفاق افتاده، سکوت نمی‌کنیم.
 
معظم له با بیان این که حاکمان مصر به جاده صاف کن رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: صدور این گونه احکام، جاده صاف کردن دشمنان اسلام است.
 
وی همچنین با انتقاد از عدم پرداختن رسانه های داخلی به موضوع مصر، تصریح کرد: این گونه احکام ننگ بزرگی برای جهان اسلام است.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان ابراز امیدواری کرد: مصر همچنان در بین کشورهای اسلامی پیش رو باشد، الازهر در مقابل سلفی‌های نادان و جاهل شجاعت داشته باشد و بیاستد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار