شیراز/

احیا و معرفی سنتهای شیراز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز هفته شیراز را زمان مناسبی برای احیا و معرفی سنت‌های دیرپای شیرازی دانست و گفت : به همین منظور موسیقی شیراز، بازارچه‌های قدیم شیراز به سبک سنتی، عروسک‌گردانی قدیم شیراز، عروسی درخت بهار نارنج، تعزیه شیرازی و... در این هفته معرفی و به نمایش گذاشته می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

فرخزاده افزود : از نهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه هر سال به عنوان هفته شیراز در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: 250 عنوان برنامه به مناسبت هفته شیراز برگزار می شود و برگزاری برنامه‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری عمومی، برگزاری همایش ، جشنواره «سی‌راه» با برپایی صد غرفه نمایشگاهی صنایع دستی ، احیای مسیر گردشگری رودخانه خشک برگزاری همایش علمی گردشگری شهری، برگزاری ده جشن مردمی به همراه سخنرانی‌هایی با مضمون گردشگری، معرفی هنرها و آداب شیراز، معرفی مسیرها و اماکن گردشگری، برگزاری مسابقات،مشاعره از جمله برنامه های هفته شیراز است.

انتقال رایگان مسافر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی در روز شیراز ، برگزاری جشنواره گل و گیاه و اختتامیه جشنواره شهر فرزانگان ، ارائه آموزش‌های شهروندی ، برگزاری تور شیراز‌شناسی برای اساتید و دانشجویان گردشگری از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است .

فرخزاده در پایان احیای سنت‌های دیرپای شیرازی در این هفته را مهم برشمرد و متذکر شد: موسیقی شیراز، بازارچه‌های قدیم شیراز به سبک سنتی، عروسک‌گردانی قدیم شیراز، عروسی درخت بهار نارنج، تعزیه شیرازی و... در هفته شیراز معرفی و به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: احیا ، معرفی ، سنتهای ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.