احمدی مقدم:

ورود دستگاه‌های متعدد مسئله اسکانیا را پیچیده تر کرد/کاهش استفاده غیراخلاقی کاربران اینترنت

فرمانده نیروی انتظامی ناجا گفت: به دلیل ورود و صحبت های دستگاه های متعدد مسئله اسکانیا پیچیده شده است اما نیروی انتظامی در حد وظایف خود ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی در هفدهمین گردهمایی سراسری معاونان اجتماعی استان های و پلیس های تخصصی ناجا گفت: پلیس قصد توقف اتوبوس های اسکانیا که قبلا شماره گذاری شده و در حال تردد در جاده های کشور هستند را ندارد در ضمن برای شماره گذاری اتوبوس های تازه تولید شده باید ابتدا نواقص برطرف شود.
 
وی در ادامه بیان کرد: در بحث معاینه فنی مشکلات زیادی وجود دارد. در بسیاری از شهرها ابزار معاینه فنی وجود ندارد.
 
به گفته فرمانده نیروی انتظامی متولی معاینه فنی شهرداری است و این سازمان نیز در خصوص معاینه خودروها امکانات لازم را ندارد.
 
این مقام ارشد انتظامی افزود: به دلیل ورود و صحبت های دستگاه های متعدد از جمله مجلس، سازمان صنعت و معدن و تجارت، بازرسی کل کشور، سازمان استاندارد و ... مسئله اسکانیا پیچیده شده است اما نیروی انتظامی در حد وظایف خود ایستادگی خواهد کرد.
 
سردار احمدی مقدم در ادامه در خصوص توقف خودروها فاقد استاندارد یورو4 اظهار داشت: اگر قرار بر آن باشد که خودروهایی که فاقد استاندارد یورو4 هستند را متوقف کنیم می بایست 90 درصد از خودروها موجود در کشور متوقف شوند.
 
*کنترل کامل مرزها توسط پلیس

سردار احمدی مقدم در خصوص کنترل مرزها توسط پلیس بیان کرد: در نیمه نخست سال به دنبال آن هستیم که دیگر نقطه ای از مرز نباشد کنترل نشود.
 
وی اظهار داشت: در این راستا با فعالیت یگان ها و انسان ها شرایط مرزها مطلوب خواهد شد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم گفت: رفتار پلیس به عنوان یک سازمان خدمت کننده باید رضایت مشتری را به همراه داشته باشد درضمن استفاده از نقد و آرای پلیس موثر است.
 
وی در ادامه بیان کرد: کنترل اجتماعی در دنیا رو به تضعیف است و امروزه با مداخلات امکان اداره جوامع کم شده است و کسی می تواند در این زمینه مدیریت کند که درک صحیحی از تحولات داشته باشد.
 
سردار احمدی مقدم اظهار داشت: بیش از 95 درصد از موارد اطلاعی آشکار است و یک نگاه درست برای تشخیص نیاز دارد.
 
*کنترل نقاط پرحادثه با GIS  
 
این مقام مسئول انتظامی در ادامه بیان کرد: پلیس با فناوری GIS نقاط پرحادثه را شناسایی می کند؛ که برای نمونه راهنمایی و رانندگی نقاط حادثه خیز را شناسایی کرده و اقدام به استقرار نیروهای پلیسی در این نقاط می کند.
 
وی اظهار داشت: درخصوص برخی از نقاط که نزاع و درگیری ها زیاد صورت می گیرد توسط GIS این مکان ها شناسایی شده و نیروهای انتظامی جهت برقراری امنیت در مکان‌ها حضور پیدا می‌کنند.
 
*با زبان تهدید نمی توان با جامعه ایرانی  سخن گفت
 
فرمانده نیروی انتظامی ناجا اذعان کرد: در جامعه ایرانی کسی زیر بار زور نمی‌رود ولی اگر با زبان احترام با مردم سخن بگوییم پذیرش بیشتری دارد.
 
وی به چهارشنبه سوری سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تصمیم بر آن شد که به جای آنکه با زبان تهدید با مردم سخن بگوییم با زبان احترام با آنها صحبت کنیم و این امر تاثیر خوبی در برگزاری مراسم چهارشنبه سوری شد.
 
سردار احمدی مقدم افزود: با قدرت و اقتدار سخت نمی‌توان با جامعه ایرانی صحبت کرد.
 
*کاهش استفاده غلط کاربران از اینترنت
 
این مقام مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: در یک دهه گذشته 80 درصد استفاده کاربران اینترنت از سایت‌های غیراخلاقی و غیرفرهنگی بوده اما با آموزش و فرهنگ سازی امروزه شاهد کاهش چشمگیری بوده‌ایم و این آمار اکنون به 6 درصد تعلیق یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار