کانال دو رژیم صهونیستی مدعی شد

عذرخواهی کری از اسرائیل ناشی از فشار داخلی آمریکا و سازمان های یهودی بود

کانال دو رژیم صهونیستی مدعی شده است عذرخواهی وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل ناشی از فشار داخلی آمریکا و سازمان های یهودی بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ کانال دو رژیم صهیونیستی امروز مدعی شد عذرخواهی جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا از اسرائیل ناشی از فشار داخلی آمریکا و تلاش سازمان های یهودی بوده است.

ابن کانال افزود: در واشنگتن فشار بر روی کری را نتیجه تلاش پشت پرده اسرائیل می دانند.

پایگاه خبری "دیلی بیست" روز دوشنبه در گزارشی نوشته بود: جان کری در یک جلسه محرمانه‌ پشت درهای بسته در حضور برخی روسای جهانی در روز جمعه هشدار داد در صورت شکست مذاکرات صلح خاورمیانه، اسرائیل به نظامی آپارتاید تبدیل خواهد شد و این ناکامی شاید به از سرگیری خشونت فلسطینیان ضد اسرائیلی‌ها منجر شود.

این در حالی است که "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا این موضوع را که وی طی اظهاراتی درخلال یک ملاقات خصوصی اسرائیل را "رژیم آپارتاید"نامیده است، به شدت رد کرد.

 دیپلمات ارشد امریکایی در اظهارات شدید الحنی اعلام کرد:" من اعتقاد ندارم و هرگز  علنی یا در محافل خصوصی اعلام نکرده‌ام که اسرائیل یک رژیم آپارتایدی است یا قصد دارد به کشور آپارتایدی تبدیل شود.

وی این مطلب را دوشنبه درحالی عنوان کرد که برخی، استعفا یا دست کم عذرخواهی وی را به علت اظهارات روز جمعه اش در ملاقات با کارشناسان بین المللی خواستار شده بودند.


همچنین "اریک کانتور"، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، اظهارات وزیر خارجه این کشور درباره احتمال آپارتاید شدن اسرائیل را بسیار ناامیدکننده دانست و اعلام کرد: کری از دولت و مردم اسرائیل عذرخواهی کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کری ، اسرائیل ، عذر ، خواهی ، فشار ، داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار