واکنش اعضای شورای شهر به ارائه گزارش واژگونی اتوبوس شهری؛

سروری: شهرداری تحت فشار ورود اتوبوس‌ها را پذیرفته است/ حافظی: پیگیری قضایی مقصران حادثه صورت گیرد

در جریان 57 جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورای شهر پس از ارائه گزارش علت حادثه واژگونی اتوبوس‌های شهری به بیان انتقاداتی در خصوص این شرکت خصوصی و مقصران این حادثه پرداختند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه 57 جلسه علنی از چهارمین دوره از شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از شنیدن گزارش تشکری‌هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص بررسی‌های انجام شده درباره علت حادثه واژگونی اتوبوس شهری به بیان نقطه نظرات و برخی انتقادات پرداختند.

براساس این گزارش، طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه این گزارش با بیان اینکه این حادثه ناگوار عموم مردم را ناراحت کرد، اظهار داشت: اگر بخواهیم صادقانه بگوییم تنها جمله‌ای که می‌توان اکنون استفاده کرد تا قدری از ناراحتی افکار عمومی را کاهش داد این است که همه مقصریم و باید این جمله را بپذیریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادمه داد: گزارش شهرداری روز یکشنبه در جلسه علنی در این خصوص ارائه شد اما باید بدانیم اکنون 30درصد ناوگان حمل ونقل عمومی را این اتوبوس‌ها تشکیل می‌دهند و شهرداری تهران می‌بایست بدون هیچگونه اقمازی برخورد قاطع برای همه مقصران حادثه داشته باشد چراکه در غیر این صورت دیر یا زود این حوادث تلخ تکرار خواهد شد.

طلایی در ادامه بیان داشت: شهرداری باید تدابیری بیندیشد تا اتوبوس‌های غیر استاندارد خارج شوند و ساختمان‌های غیرمجاز نیز پلمپ شوند.

**دوستی: دولت موظف است وسایل نقلیه مطمئن در اختیار شهروندان قرار دهد

دوستی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در جریان ارائه این گزارش با اشاره به ماده 161 قانون اظهار داشت: در ماده 161 قانون توسعه و قانون حمل و نقل و سوخت دولت موظف است حمل و نقل مطمئن برای سفرهای درون شهری و برون شهری در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی ادامه داد: اما سوال اینجاست اگر اتوبوس‌های خریداری شده توسط وزارت کشور دارای نقص هستند به چه دلیلی تحویل گرفته شده و همانطور که در گزارش ارائه شده به آن اشاره شد سال 89 درخصوص ناامن بودن این اتوبوس‌ها تذکر داده شده اما جوابی دریافت نشده و اصل مطلب اینجاست که چرا در خریدها دقت نمی‌شود و مگر هنگام خرید کارشناسی وجود ندارد.

****شاکری: بی‌زبان‌ترین عامل در این حادثه اتوبوس است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر در ادامه این بحث گفت: ای کاش این اتفاق در هفته کارگر و مصادف با روز شوراها کام مردم را تلخ نمی‌کرد اما اگر به فرایند این حادثه دقت کنیم می‌بینیم بی‌زبان‌ترین عامل در این اتفاق اتوبوس است چراکه اگر می‌توانست صحبت کند پرده از برخی از مسائل برداشته می‌شد که چرا این اتوبوس‌های غیر استاندارد خریداری شدند.

وی افزود: مردم باید از خدمات انتخابی بهره ببرند در حالیکه اکنون اجباری است این خدمات و آیا این شرکت خصوصی واجد شرایط بوده که با آن قرارداد بسته شده که همه عوامل باید بررسی شود و درخواست ما این است که گزارش کامل از وضع موجود اتوبوس‌ها شرکت‌ها، تاکسی‌ها و ون‌ها در خدمات حمل ونقل عمومی به شورا داده شود و برای حل مشکل آنان پیگیری لازم صورت گیرد.

*** راستگو: شرکت اسکانیا و سازمان استاندارد باید پاسخگو باشند

راستگو، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث گفت: روز گذشته حادثه ناگواری تأسف همه شهروندان و مدیران شهری را برانگیخت که متاسفانه تعدادی از شهروندان جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مجروح شدند که اغلب از قشر کارگر این جامعه بودند و این اتفاق تلخ نیز در هفته کارگر رخ داده و امروز نیز همه اعضای شورا عزادار هستند و با وجود سالروز تشکیل شوراها جشنی در این خصوص برگزار نشد.

وی افزود:شرکت اسکانیا و سازمان استاندارد باید پاسخگو باشند و براساس اعلام پلیس راهور این اتوبوس‌ها 10درصد از ناوگان حمل ونقل عمومی را تشکیل می‌دهند اما 52درصد تصادفات را به خود اختصاص دادند و هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق بازهم رخ ندهد.

***حافظی: پیگیری قضایی مقصران حادثه

حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جریان این بحث گفت: افکار عمومی دیگر پذیرش چنین حوادث ناگواری را ندارند و باید شورا لایحه‌ای را تنظیم کند کسانیکه در استفاده از این اتوبوس‌های غیر استاندارد نقش داشتند به قوه قضاییه معرفی و محکوم شوند.

***سروری : شهرداری تحت فشار ورود اتوبوس‌ها را پذیرفته

پرویز سروری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص اظهار داشت: 4 سال پیش اختلافات جدی بین شهرداری و وزارت کشور به وجود آمد که شهرداری تحویل این اتوبوس‌ها را قبول نمی‌کرد و استدلال وزارت کشور این بود که واردات اتوبوس به تولید ملی ضربه می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع شهرداری تحت فشار ورود این اتوبوس‌ها را به ناوگان حمل و نقل پذیرفت و نمی‌توان استاندارد را از یک نقطه
خواست و این موضوع در شهرداری انجام نمی‌شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: سروری ، شهرداری ، تحت ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معصومي
۲۰:۵۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
برادران و خواهران محترم عضو شوراي شهر تهران ؛ با مصوبه شوراي شهر مبني بر خصوصي سازي شركت واحد ، بزرگترين ضربه به مردم و حمل و نقل عمومي تهران وارد شده است بعد دنبال مقصر مي گرديد همه چيز را با پول سنجيدن نتيجه اش مي شود وضعيت فعلي شركت واحد اتوبوسراني تهران
آخرین اخبار