پایگاه المانیتور نوشت: تنش بین ایران و عربستان ممکن است به زودی کاهش یابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه المانیتور در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تنش بین ایران و عربستان به مدت یک دهه در رأس درگیری‌های منطقه بوده است. روابط ایران و عربستان همچنین متجلی موازنه قوا در منطقه است.

المانیتور می‌افزاید: کسی باور ندارد که خصومت فزاینده  ناگهان به دوستی و هماهنگی تبدیل شود. اما از آنجایی  که دو طرف به دلایل مختلف نیاز دارند اوضاع را آرام کنند، گزینه تنش‌زدایی روی میز باقی می‌ماند. در این میان ، به نظر می رسد بحران سوریه  کلید برقراری آرامش بین ایران و عربستان باشد زیرا سوریه جایگاه ویژه ای در شرق مدیترانه دارد و خاورمیانه از  دیرباز  موازنه قوا در منطقه را تعیین کرده است.بحران سوریه  توانمندی های دو کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

به نوشته این پایگاه، تلاش برای رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز در سوریه ممکن است به توقف خونریزی در سوریه، حفظ توانمندی های نظام سوریه و هموار شدن راه برای یک توافق بزرگتر بین قطب های منطقه یعنی ریاض و تهران منجر شود. ایران و عربستان همراه با مردم منطقه از این آتش بس منطقه ای سود خواهند برد.

در پایان گزارش المانیتور آمده است: می توانیم با یقین بگوییم که رویارویی ایران و عربستان در آینده ای نزدیک جای خود را به آرامش می دهد و مهم نیست که این تصویر تا چه حد تیره باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار