در ادامه سفر به آمریکای لاتین؛

لاوروف امروز به نیکاراگوئه می‌رود/ وزیر خارجه روسیه فردا عازم پرو می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه در چهارچوب سفر خود به منطقه امریکای لاتین، 29 آوریل عازم نیکاراگوئه خواهد شد و با "دانیل اورتگا" رئیس جمهور این کشور ملاقات خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس،"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در چهارچوب سفر خود به منطقه امریکای لاتین، 29 آوریل عازم نیکاراگوئه خواهد شد و با «دانیل اورتگا» رئیس جمهور این کشور ملاقات خواهد کرد.

توسعه روابط بین دو کشور و پرداختن به مسائل مهم بین المللی محور مذاکرات طرفین در این ملاقات خواهد بود.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد زمان نشان داده است روسیه و نیکاراگوئه حقیقتا از همکاری راهبردی دوستانه و برادرانه ای برخوردار بوده اند.

این منبع افزود دو کشور در زمینه های سیاسی، تجاری و اقتصادی و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر، و واکنش به شرایط اضطراری با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

دو کشور اکنون سرگرم کار روی پیش نویس چند قرارداد دوجانبه در زمینه همکاری در بخش گمرکات، هواپیمایی کشوری، فضا ، مراقبت های پزشکی، امور مالی و اقتصادی و  دامپزشکی هستند.


همچنین در همین حال وزارت امور خارجه روسیه دوشنبه اعلام کرد سرگئی لاوروف که به کوبا سفر کرده است در پایان دیدارش از این کشور، چهارشنبه عازم "لیما" پایتخت پرو خواهد شد.

وزارت امور خارجه پرو اعلام کرد این دپیلمات عالیرتبه روسی چهارشنبه مورد استقبال «اولانتا هومالا" رئیس جمهور پرو قرار خواهد گرفت و سپس با "ادا ریواس" همتای پرویی خود ملاقات خواهد کرد.

وزارت خارجه پرو اعلام کرد پیش بینی می شود دیدار قریب الوقوع لاوروف از پرو که دومین دیدار وی از این کشور در کمتر از سه سال است بر همکاری نظامی و طرح پرو  برای قرارداد تجارت آزاد معطوف شود.

مسکو و لیما از سال 1969 تاکنون دارای روابط مستحکمی بوده اند. پرو دسامبر سال گذشته اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور در نظر دارند 24 فروند بالگرد از روسیه دریافت کنند و یک مرکز خدمات منطقه ای را برای این نوع بالگرد ایجاد کنند.

سفر لاوروف به منطقه امریکای لاتین درحالی صورت می گیرد که امریکا و  اروپا دور تازه ای از تحریم ها را علیه مسکو به علت خودداری از کاهش تنش ها در شرق اوکراین، به اجرا گذاشتند.

این گونه اقدامات تنبیهی علیه روسیه ، در واکنش به خودداری این کشور از اجرای قرارداد 17 آوریل در ژنو مبنی بر خنثی سازی بحران اوکراین اتخاذ می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادامه ، سفر ، لاوروف ، امریکای ، لاتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار