نگرانی مقامات آمریکایی از توليد سلاح با استفاده از چاپگرهای سه بعدی

تولید سلاح با استفاده از چاپگرهای سه بعدی مقامات آمریکا را نگران کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه دو تلویزیون فرانسه، تولید سلاح با استفاده از چاپگرهای سه بعدی مقامات آمریکا را نگران کرده است. همواره این امکان وجود دارد که فنآوری‌های جدید مورد سو استفاده قرار گیرند.

سال گذشته  با استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای نخستین بار اسلحه‌ای کاملا پلاستیکی تولید شد. این اسلحه "لیبراتور" یا "آزاد کننده" نام گرفت. این اسلحه به کابوسی برای مقامات آمریکایی تبدیل شده است زیرا در گیت‌های فرودگاهی قابل شناسایی نیستند. 

کودی ویلسون جوان بیست و شش ساله آمریکایی مخترع این تفنگ‌های پلاستیکی است. در ماه مه سال 2013 این جوان تگزاسی و دانشجوی حقوق دستور العمل ساخت اسلحه‌ای را که اختراع کرده بود در اینترنت به نمایش گذاشت. طی دو روز حدود صد هزار تن از ویدئوی منتشر شده توسط ویلسون بازدید کردند. مجله تراولر آمریکا کودی ویلسون را به عنوان یکی از پانزده فرد بسیار خطرناک جهان معرفی کرد. کودی ویلسون به طور کامل تحت کنترل پلیس فدرال آمریکاست.

تولید اسلحه لیبراتور با چاپگر سه بعدی حدود بیست وهفت ساعت طول می‌کشد. به این ترتیب  می‌توان اسلحه‌ای تولید کرد که نیازی به مجوز قضایی ندارد و بسیاری از سلاح ها و دارندگان آنها از نگاه مقامات آمریکایی پنهان می‌مانند. این سلاح‌ها به طور کامل غیر قابل ردیابی هستند.  

در ابتدای سال جاری کوین دو لئون سناتور دموکرات کالیفرنیا در مورد گسترش این سلاح‌ها هشدار داد. وی گفت تهدید جدی است. من پیشنهاد می‌کنم قانونی  برای ممنوعیت  فروش، ساخت و خرید سلاح‌های پلاستیکی تصویب شود. این سلاح ها را می‌توان سلاح‌های شبح نامید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار