مشهد/

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی:برای حفظ و ارتقای سلامت باید همه نهادها و تشکل های مردمی درگیر موضوع باشند

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: سلامت دارای ابعاد گسترده ای است که دستیابی به آن نیازمند شناخت هرچه بیشتر آن است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سید امیر قاضی زاده هاشمی در اختتامیه مراسم هفته سلامت در تالار چمران بیمارستان قائم در مشهدبا اشاره به برخی عوامل خطر وپیامدهای آنها افزود :تغییر روال زندگی انسان به سمت شهر نشینی و تهدیدهای شهری مانند آلودگی هوا نیز از دیگر عوامل آسیب است .

وی افزود :بهبود وضع اقتصادی و افزایش سرانه ملی ، مهار تورم واشتغال زایی مهمترین عوامل کنترل آسیبهای سلامت است .

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد هم در این مراسم با بیان اینکه هفته سلامت به ابعاد جسمی، روحی معنوی، اجتماعی روانی و عاطفی اشاره داردگفت : با تبیین مفاهیم خود مراقبتی می توانیم به اهداف خود برسیم.

حمیدرضا بهرامی افزود: اجرای برنامه های بهداشتی نیاز به مراقبت هایی دارد که سهم ما از جی دی پی،شش درصد است وامیدواریم با تحقق سند چشم انداز به7/9 درصدپیش بینی شده برسد.

وی گفت:خود مراقبتی راهی استفاده کم هزینه، ساده و مطمئن برای ارتقاءسلامت افراد جامعه است

بهرامی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری درحوزه بهداشت ودرمان گفت: سرمایه گذاری در این حوزه در دراز مدت نتیجه می دهد وبه عنوان یک شاخص مدیریتی با منابع محدود، مدیریت و بدست آوردن خروجی های نامحدود اجرایی می شود.

بهرامی داشتن آگاهی، تغییر عادت های بد غذایی و آزمایش های به موقع را برای پیشگیری ضروری دانست وافزود : پرهیزداوطلبانه از عوامل آسیب رسان به سلامت نیز به خودمراقبتی کمک می کند.

استاندار خراسان رضوی هم در ادامه این مراسم توانمندسازی و خود مراقبتی را از ضرورت های حفظ و ارتقای جامعه دانست گفت : سلامت فقط نبود بیماری ها نیست بلکه آن چیزی است که به روان و زندگی انسان مربوط می شود .

رشیدیان با بیان اینکه که یک انسان سالم هم به سلامت فیزیکی و مادی و هم به سلامت روحی و معنوی نیاز داردافزود: تلاش در حوزه سلامت جامعه نوعی عبادت است.

وی افزود: انسان سالم محور توسعه پایداراست وتوجه به این امریک ضرورت اجتناب ناپذیرو برآمده از شعور انسانی است.

وی جای الگوی بومی و سلامت را در کشور خالی دانست و گفت: بااجرای سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت این خلاء در نقاط و قشرهای ر مختلف جامعه پر خواهد شد .

رشیدیان با اشاره به بیمه همگانی گفت :توجه به عزت انسانها یکی از اهداف نظام اسلامی واجرای بیمه در میان آحاد جامعه گوشه ای از این عزت مندی است

وی همچنین حمایت از بیماران صعب العلاج که در اثر آلودگی هوا و تغذیه نامناسب به آن دچار شده اند را جزء افرادی دانست که باید از بسته های حمایتی برخوردار شوند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به توسعه سریع جوامع، مشارکت بخش خصوصی و خیران نیزدر حوزه سلامت لازم دانست وافزود |:و بخش خصوصی با توانمند کردن توریست درمانی می تواند با ایجاد زمینه های جذب بیماران از کشورهای همسایه سودآور هم باشد.

انتهای پیام/ ش ک

برچسب ها: سلامت ، تشکل ، مردمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.