آیت‌الله سلیمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بصیر باشید که امروز، استفاده نامطلوب از مذهب دستورکار دشمنان است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آری امروز بحث استفاده نامطلوب مذهب دستور کار دشمنان است، این مهم بصیرت و آگاهی ملت ایران را می‌طلبد.

"آیت‌الله عباسعلی سلیمانی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحرکات عده‌ای در کشور در پی تثبیت جدایی دین از سیاست، اظهار داشت: سال‌های گذشته انقلاباتی در جهان اسلام به وسیله پیشوایان مهم دینی اعم از قیام سیدجمال اسدآبادی، فتوای میرزای شیرازی، نهضت مشروطه و... به وجود آمد که با داعیه دین خواهی بود.   
 
وی به انقلابات جهانی اعم از انقلاب مردم الجزایر در مقابله با استعمار فرانسه اشاره کرد و افزود: در راس همه این حرکات انقلاب اسلامی به برکت وجود امام امت و با حمایت همه جانبه مردم شریف ایران به وجود آمد که کل محاسبات دنیای سکولار و ضد دین را چه در غرب و شرق بهم ریخت.   
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این گروه فکر نمی‌کردند در قرن بیستم انقلابی بر پایه دین به منصه ظهور برسد که حکومت تشکیل داده و توان مقابله با دنیای غرب و شرق را داشته باشد، به همین خاطر از دیرباز قدرت‌های شرق و غرب در مقابله با انقلاب اسلامی وارد میدان شدند، البته یاران و اقمار فکری خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی فراخواندند.   
 
آیت‌الله سلیمانی به مقابله دنیای استکبار با انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ۳۵ سال نبرد بی‌امان میان جمهوری اسلامی و نظام سلطه کماکان وجود دارد، نبردی که از تحریم اقتصادی و حملات نظامی گرفته تا دعواهای داخلی و تحریک قومیت‌ها شکل می‌گیرد و در واقع سوء استفاده کردن از عناوین مذهبی است.   
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ترسی نباید داشت آنچه که امروزه به عنوان دستورالعمل درصدد اجرایی کردن است سوء استفاده از مذهب است، مسئله وهابیت تکفیری و به تعبیری سلفی تکفیری به جهت مذهبی کردن جنگ‌ها ایجاد شده که قطعا با توجه به بیداری امت اسلام و آگاهی مردم ایران به دشمن اجازه نخواهد داد که در زمینه مذهب بازی کند.   
 
آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه جنگ مذهب علیه مذهب امروزه به عنوان تجربه جدیدی در دنیا مطرح است، خاطرنشان کرد: آری امروز بحث استفاده نامطلوب مذهب دستور کار دشمنان است، از اینرو از همه مردم شریف، آگاهی و بصیرت بیشتر انتظار می‌رود تا مقابل این حرکت ددمنشانه دشمن بایستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار