حجت‌الاسلام ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آیین مقدس اسلام متن حرکت سیاسی جمهوری اسلامی ایران است/ عده‌ای برای به گوشه راندن دین تلاش می‌کنند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: واقعیت امر این است که عده‌ای به دنبال راندن دین به گوشه مساجد و حسینیه‌ها و راندن سیاست در دست سیاستمداران‌اند تا در نتیجه آرام آرام دین کم رنگ شود.

"حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسین ابراهیمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تدبیر دوره رضاخان و آتاتورک مبنی بر "حاکمیت سکولاریسم در جامعه و تدوین قانون اساسی براساس آن" اظهار داشت: در ایران اسلامی نیز تا حدودی حتی در حوزه‌های علمیه این تدبیر اثر گذاشت در حدی که عده‌ای از حوزوی‌ها می‌گفتند سیاست پدرسوختگی و دروغگویی بوده و مسئله دین بایستی جداگانه حفظ شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران و تدابیر حضرت امام (ره) توطئه و نقشه‌های عده‌ای با شعار سکولاریسم خنثی و بار دیگر دین وارد متن جامعه شد، اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی قانون اساسی جمهوری اسلامی برمبنای معارف و مفاهیم عالی اسلام شکل گرفت حتی شورای نگهبان نیز قوانینی را در مجلس وضع کرد که مقررات نباید مخالف مبانی اسلام باشد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه آیین مقدس اسلام متن حرکت سیاسی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) همواره تاکید داشته‌اند اگر سکولاریسم در جامعه جا بیفتد به این معناست که دین در گوشه مساجد رفته و احوال و اعمال شخصی به قوت خود باقی بماند و سیاست به سیاستمداران واگذار شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه شرقی‌ها دین را افیون و غربی‌ها دین را مانع پیشرفت و ترقی می‌دانند، تاکید کرد: عده‌ای که به دنبال جدایی دین از سیاست بودند تعبیر شرقی و غربی‌ها را دنبال می‌کردند این احساس خطر در جامعه امروز ما  استشمام می‌شود که برخی به دنبال جدایی دین از سیاست هستند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه عظمت وشکوه انقلاب اسلامی مانع تلاش این عده بود و امروز هم دیانت و اخلاص و حضور همیشه مردم در صحنه‌های مختلف مانع از آنهاست، خاطرنشان کرد: واقعیت امر درست است که عده‌ای به دنبال راندن دین به گوشه مساجد و حسینیه‌ها و سیاست در دست سیاستمداران هستند، خطر بزرگی که اصل نظام و انقلاب را تهدید می‌کند در نتیجه آرام آرام دین را کم رنگ کرده و سیاست با هر وسیله‌ای هدف را توجیه خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار