کرمانشاه/

تمام برنامه های توسعه تجارت استان با نگاه به صادرات 10 میلیارد دلاری باشد

استاندار کرمانشاه گفت: تمامی برنامه های توسعه تجارت استان باید در راستای تحقق هدف صادرات10 میلیارد دلاری باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


ابراهیم رضایی بابادی در جلسه توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی استان بر ارائه راهکارهای جدید برای توسعه بیش از پیش تجارت استان با توجه به ظرفیت های موجود تاکید کرد.

وی بیان داشت: با توجه به برنامه های تدوین شدهباید در راستای تحقق هدف 10 میلیارد دلاری صادرات اقدامات گسترده ای صورت گیرد و راهکارهای جدید و پویا در این زمینه ارائه و مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به توانمندی ها و امکانات خوب استان برای محوریت صادرات به کشور عراق، تصریح کرد: با توجه به این توانمندی ها، میزان حضور و فعالیت استان باید بیش از پیش در عراق گسترش یابد و از همه امکانات و ظرفیت های موجود برای افزایش و تحقق هدف 10 میلیارد دلاری صادرات استفاده گردد.

رضایی بابادی افزود: بدون شک توسعه تجارت و افزایش میزان صادرات استان به رونق اقتصادی و اشتغالزایی منجر می شود و زمینه ای مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی استان ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: مدیران مرتبط با حوزه تجارت استان باید دائماً به فکر برنامه های جدید و پویا باشند و بستر لازم را برای توسعه بیش از پیش بخش تجارت استان فراهم سازند.

رضایی بابادی ادامه داد: استان کرمانشاه نه تنها امکانات و ظرفیت های کمتری نسبت به دیگر استان ها برای توسعه تجارت ندارد، بلکه ظرفیت ها و پتانسیل های این استان بسیار بیشتر است که با بکارگیری امکانات موجود، تجارت و صادرات استان روز به روز شکوفاتر خواهد شد.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به برنامه های در دست اجرا برای فعال نمودن بازارچه های مرزی سومار و تیله کوه، گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته زمینه فعال شدن این بازارچه ها فراهم شده که بدون تردید با راه اندازی آنها رونق اقتصادی برای مردم مرزنشین این مناطق استان ایجاد خواهد شد.

برچسب ها: کرمانشاه ، توسعه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.