در مراسم همت عالی فیلم‌سینمایی "طبقه حساس"؛

گلریزان هنرمندان جان سه جوان محکوم به اعدام را نجات داد

هنرمندان با کمک های مالی خود جان سه جوان محکوم به اعدام را نجات داد

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، مراسم همت عالی فیلم‌سینمایی "طبقه حساس" برای جمع آوری کمک‌های مالی با هدف نجات جان سه جوان اعدامی شب گذشته  برگزار شد.

احسان کرمی به عنوان مجری مراسم با اشاره به نیاز مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای نجات جان سه جوان اعدامی گفت: هیچکدام از ما که امروز اینجا حضور داریم حق قصاص را زیرسوال نمی‌بریم و قصاص حق خانواده مقتول است.

وی افزود: هنرمندان امروز برای انتشار مهربانی و گذشت جمع شده‌اند زیرا همه ما مسلمان هستیم و‌‌ همانگونه که در قرآن کریم بر قصاص تاکید شده؛ بر گذشت نیز تاکید شده است.

کرمی همچنین گفت: ۳ جوان درحالی‌که نوجوان بودند در سنین ۱۶ یا ۱۷ سالگی بدون نقشه قبلی و در نزاع خیابانی به صورت ناخواسته مرتکب قتل شدند و ما امشب قصد داریم با جمع آوری کمک‌های مردمی دیه آن‌ها را تهیه کنیم.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها گفت: برنامه‌های تلویزیون در فرهنگ بسیار تاثیرگذار است و باید صدا و سیما برنامه‌های خوبی در این زمینه پخش کند.

رضا عطاران بازیگر فیلم "طبقه حساس" نیز عنوان کرد: از اینکه در این جمع حضور دارم خیلی خوشحالم. امیدوارم با ادامه چنین برنامه‌هایی اتفاقات خوبی رخ دهد اما نباید برگزاری چنین برنامه‌هایی به شکل روتین درآید.

بهاره رهنما دیگر بازیگر این فیلم اظهار داشت: در همه جای دنیا که مجازات و قانون قصاص وجود دارد همه به آن احترام می‌گذارند اما مساله‌ای که امروز وجود دارد این است که بعضی جرایم و قتل‌ها در سن نوجوانی رخ می‌دهد. سن نوجوانی سن بلوغ است و جنون بلوغ امری است که روان‌شناسان نیز بر حساسیت آن تاکید دارند و متاسفانه بسیاری از جرایم ناخواسته در این سن رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت هدایت نوجوانان گفت: متاسفانه بستر بعضی از محلات، خانه‌ها و خانواده‌ها جرم‌خیز است درحالیکه باید فضایی بوجود آید تا نوجوانان وارد یک مسیر درست شوند و انرژی خود را درست تخلیه کنند.

حبیب رضایی بازیگر ادامه داد: وقتی در این جلسات شرکت می‌کنم دو احساس متضاد دارم برای جانی که گرفته شده و اینکه دیگر در میان ما نیست ناراحتم اما برای جانی که می‌خواهی نجات بدهی و برای آن تلاش می‌کنی؛ خوشحال هستم.

وی ادامه داد: کسانی که در این مرحله قرار می‌گیرند و برای نجات جان آن‌ها گلریزان می‌شود افرادی هستند که از فیلترهای مختلف رد شده‌اند.

هانیه توسلی دیگر مهمان مراسم عنوان کرد: اتفاق دردناکی است که انسان در زیر ۱۸ سال دچار جرم شود. امیدوارم برای قتل‌های زیر ۱۸ سال چاره‌ای اندیشیده شود.

منیژه حکمت تهیه کننده سینما افزود: باید به سمت جهان عاری از خشونت و ایران عاری از خشونت حرکت کنیم و امیدوارم مسئولین به سمت اجرای برنامه‌هایی برای حذف خشونت حرکت کنند.

در ادامه نیز شبنم مقدمی ضمن تشکر از خیرین و علاقمندان سینما گفت: مادرهایی هستند با از دست دادن بچه‌هایشان طعم تلخی را شنیدند و ما امروز می‌خواهیم کمک کنیم تا مادران دیگری این طعم را نچشند.

بنابراین گزارش؛ مهتاب کرامتی و مهناز افشار در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان، حسین هدایتی مدیرعامل سابق باشگاه استیل آذین ۱۰۰ میلیون تومان، پخش کننده فیلم "طبقه حساس" ۲۸ میلیون تومان، منیژه حکمت و علی سرتیپی تهیه کنندگان "شهر موش‌ها" ۱۰ میلیون تومان، بهاره رهنما و پیمان قاسمخانی ۱۱ میلیون تومان، مصطفی انصاری ۱۰۰ میلیون تومان، الهه کولایی ۵۰۰ هزار تومان و هومن بهمنش ۵ میلیون تومان کمک کرد و رضا بهبودی نیز مبلغی را کمک کرد اما نخواست که آن را اعلام کنند.

در پایان مراسم مبلغی بیش از ۶۵۰ میلیون تومان جمع آوری شد که پخش کننده و سازنده فیلم "طبقه حساس" و بانک پاسارگاد اعلام کردند باقیمانده مبلغ تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کنند تا این سه جوان از اعدام رهایی یابند.

گفتنی است در برنامه شب گذشته چهره هایی همچون رضا عطاران، روح الله حجازی، حبیب اسماعیلی، حبیب رضایی، احسان کرمی، منیژه حکمت، جواد نوروزبیگی، حمید اکبری، شبنم مقدمی، رضا بهبودی، محمد زرین دست، پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، سید علی ضیاء، رضا بهبودی، الهه کولایی، مهناز افشار، صابر امامی، جواد طوسی، خسرو احمدی، صبا راد، صداپیشگان برنامه کلاه قرمزی و جمع زیادی از اهالی رسانه و خبرنگاران حضور داشتند.



انتهای پیام/اق
برچسب ها: سینما ، اعدامی ، طبقه حساس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدایا شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
دمشون گرم.
آخرین اخبار