اصفهان/

35 درصد سرطان ها ناشی از مصرف غذاهای ناسالم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 35 درصد سرطان ها ناشی از مصرف غذاهای ناسالم است و باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، عباس جعفریان در نشست با خبرنگاران در اصفهان با بیان اینکه حدود 35 درصد سرطان ها ناشی از مصرف غذاهای ناسالم است، افزود: وظیفه اصحاب رسانه فرهنگ سازی در جامعه برای استفاده از مواد غذایی شناسنامه دار و سالم است تا امنیت غذایی بیشتر شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: اوضاع مالی دانشگاه نسبت به سال قبل بهتر است اما ما هنوز حدود یک هزار و 200 میلیارد ریال بدهی داریم.
«علیرضا یوسفی» بدهی سال گذشته این دانشگاه را سه هزار و 200 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: در بخش مطالبات کارکنان، اضافه کاری آنها تا اسفند پارسال و مطالبات بازنشستگان دانشگاه تا سه ماه آخر 92 پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود هفت ماه در کارانه بیمارستانهای استان عقب ماندگی داریم، اظهار کرد: بدهی بیمه خدمات وی با اظهار امیدواری از اینکه امسال این مطالبات به صفر برسد، گفت: امسال با کمک دولت از محل قانون هدفمندی یارانه ها، مردم از خدمات درمانی در بخش بستری با سهولت، کیفیت و رضایت بهتری و قیمت کمتری بهره مند می شوند.
معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان نیز در جمع خبرنگاران گفت: مقرر است امسال طرح پزشک خانواده به صورت آزمایشی در یکی از شهرستانهای استان اجرا شود.
پژمان عقدک» افزود: این کار پس از ارزیابی اجرای طرح پزشک خانواده در بخش شهری در دو استان فارس و گیلان صورت می گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها از سال 84 گفت: ما اکنون در این بخش با کمبود 30 پزشک عمومی مواجهیم که در این زمینه فراخوان همکاری دادیم.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.