باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد

افزایش قیمت برخی کالاها به بهانه‌های غیر منطقی/ از افزایش "قیمت لوازم خانگی" تا صعود "قیمت خودرو"

برخي فروشندگان کالا افزايش نرخ حمل و نقل را عامل موثر در افزايش قيمت‌ها مي‌دانند و در حالي که مسئولين از ثبات قيمت‌ها خبر مي‌دهند، با اين حال بازار شاهد افزايش قيمت در برخي از کالاها است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران از چند روز قبل از اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي برخي از کالا ها به صورت خود جوش افزايش قيمت داشته اند.
 
همچنين گفته مي شود عمده فروشان مواد غذايي در بازار از فروش کالا ي خود امتناع کرده و به انبار کردن آنها تا افزايش قيمت مجدد پرداخته اند.

بر اين اساس قاسمعلي حسنعلي رييس اتحاديه بنکداران مواد‌غذایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: تمام کالاهای موجود در انبارها کالاهای وارد شده در سال گذشته و به قیمت آن زمان است و با این وجود هیچ افزایش قیمتی را در مواد‌غذایی نخواهیم داشت.

 
وی با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی گفت: در حال حاضر با توجه به اطلاع‌رسانی‌های مناسب انجام گرفته هیچ تنشی در بازار نیست و مردم به اندازه نیاز روازنه خود خرید می‌کنند و می‌توان گفت بازار در رکود به سر می‌برد.
 
حسنی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از عمده‌فروشان مواد‌غذایی از فروش مواد‌غذایی به خرده‌فروشان جلوگیری می‌کنند گفت: این کار غیرقانونی است و بازرسان ما با این مسئله برخورد خواهند کرد.
 
رییس اتحادیه بنکداران موادغذایی در ادامه افزود: البته اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد که در بازار رقابت است و همچنین انبارها مملو از کالاست و هیچ نگرانی از کمبود کالا وجود ندارد.  
 
با وجود اينکه به گفته مسئولين انبار ها مملو از کالا هاي اساسي است و کمبودي در بازار نيست و همچنين اکثر کالاهايي مانند لوازم خانگي اکثرا در سال گذشته به کشور وارد شده اند اما با اين حال باز هم شاهد افزايش قيمت تا دو برابر قيمت اصلي در برخي از کالا ها هستيم.
 
البته برخي فروشندگان کالا ها افزايش نرخ حمل و نقل را عامل موثر در افزايش قيمت ها مي دانند به طوريکه بر اساس گزارش ميداني خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران از بازار لوازم خانگي حاکي از افزايش قيمت در برخي از کالا ها است.

*افزايش 20 درصدي قيمت لوازم خانگي در دومرحله از ابتداي سال

يکي از فروشندگان لوازم خانگي در خيابان امين حضور گفت: در اوايل سال شاهد 5 تا 10 درصد افزايش قيمت در لوازم خانگي بوديم اين در حالي است که  در اسفند ماه بسياري از کارخانه ها محصول خود را به بازار ارايه نکرده و منتظر افزايش قيمت بعد از اجراي فاز دوم قانون هدفمندي هستند و پيش بيني مي شود در ارديبهشت نيز افزايش قيمت 5 تا 10 درصدي را شاهد باشيم.

همچنین قابل ذکر است که رييس اتحاديه لوازم خانگي اين افزايش قيمت را خلاف قانون مي داند.
 
در ادامه محمد طحان پور رييس اتحاديه لوازم خانگي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران نيز با اشاره به اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها گفت:بر اساس اعلام دولت هيچ واحد صنفي و توليدي حق افزايش قيمت در سال جديد را ندارد.
 
وي در ادامه گفت:با اين حال پيش بيني مي شود افزايش قيمت براي لوازم خانگي در سال جديد تنها 5 تا 8 درصد باشد.
 
طحان پور در ادامه افزود :در سال گذشته هيچ افزايش قيمتي نداشتيم بلکه شاهد کاهش قيمت نيز بوديم لذا افزايش قيمت تا 8 درصد براي سال جديد کاملا طبيعي است و جاي نگراني ندارد.

*افزايش  قيمت گوشت در  فروشگاههای شهر

همچنين قیمت گوشت  چند روزی است که با افزایش مواجه شده است به طوريکه، هم اکنون قیمت هر کیلوگرم ران گوسفندی که تا پیش از عید 22 هزار تومان بود، هم اکنون به 36 هزار تومان و قیمت ران گوساله که تا پیش از عید 20 هزار تومان بود، هم اکنون به 32 هزار تومان رسیده است

*افزايش قيمت ها به حبوبات هم رسيد/برنج ایرانی درجه یک طارم 8200 تومان

گفتني است قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی درجه یک طارم 8200 تومان، رمضانی 8200 تومان، دودی 8400 تومان و برنج خارجی هندی 5500 تومان، اروگوئه 3 هزار تومان است.

همچنین قیمت یک کیلوگرم شکر 2000 تومان، قند، 2500 تومان، چای خارجی نیم کیلویی 18000 تومان، عدس 3400 تومان، لوبیا سفید 7100 تومان، نخود 5500 تومان، لوبیا چیتی 7400 تومان، لپه 4500 تومان، است.

*صعود قیمت خودرو در بازار خالی ازمشتری

بازار خودرو طی هفته جاری نسبت به سال های قبل وضعیت متفاوتی دارد؛ به گونه ای که قیمت ها در بازاری خالی از مشتری، همچنان روندی صعودی دارد.

بازار خودرواز ابتدای امسال تا کنون رشدی نزدیک به ۱۲ درصدی داشته است و همین موضوع نیز اثر خود را بر قیمت خارجی‌ها گذاشته است. افزایش تعرفه واردات خودرو و همچنین افزایش حقوق و عوارض دولتی نیز در رشد قیمت خارجی‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

در ميان خودرو هاي داخلي نيز از خانواده پراید به‌عنوان پرتیراژترین خودروی داخلی خبر می‌رسد که مدل سایپا ۱۱۱ این خانواده با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رشد قیمت به ۲۱ میلیون تومان رسیده است. مدل ۱۳۱ و ۱۳۲ این خانواده نیز هر کدام با ۷۰۰ هزار تومان رشد قیمت به ترتیب با ۱۹ و ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

تیبا که زمانی قرار بود با قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان به دست مشتریان برسد، طی هفته گذشته در بازار با قیمت ۲۴ میلیون تومان قابل معامله بود. اما تندر۹۰ پارس خودرو، جهشی یک میلیون تومانی داشته و در بازار قیمتی برابر با ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. تندر۹۰ تولیدی ایران خودرو نیز با رشد قیمتی مشابه به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. تندر‌ٍٍE1 نیز به‌عنوان مدل ساده‌تر این محصول هم‌اکنون ۳۵ میلیون تومان قیمت دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازار ، اجرا ، هدفمندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
متاعل
۱۷:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام .چکار دارین به این دولت و اون دولت
بیاین برای من برید خواستگاری؟؟؟
من زن میخوام خونه ندارم؟
حقوق کارمندی میگیرم؟
ماشین ندارم،عاشق یارم،دل بی قرارم؟ من زن ندارم؟
دل من شکسته طاقت نداره وا الله؟
-
مهدی حیدری
۱۱:۵۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
مردم فعلا صبرمیکنند ببند این دولت میخوادچیکارکننه بخدادیگه نمیتونییم بااین قیمت ها نون شبمون تهیه کنیم شرمنده خانواده میشیم
Iran (Islamic Republic of)
سرگردان
۲۲:۳۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
از هرچه بگذریم سخن دوست خوش است بزاریم که ناخدای کشتی ما را به کجا میبرد
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۱۲:۰۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
گر صبر كني ز غوره حلوا سازم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
مردم ماشین صفر نخرید تا روی دستشان بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
احسن با این شیب ملایم اگر میخواست تند باشه چی می شد
Iran (Islamic Republic of)
حیران در بلای اجتماعی که همگی با هم ایجادش کردیم
۲۳:۵۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
حال کنید شیب ملایم رو عشق هست به جای پارک همینجا سرسره بروید بخشی از هموطنامون که دور اول هدفمندی دلالی رو تمرین و تجربه کرده بودند الان دیگه باتجربه تر شدند تو دور دوم حتی اگر وضع خراب نشه دارن وضع رو خرابتر می کنند
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۳:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
دولت در چنین موقعیت اقتصادی چه اصراری به هدفمند یارانه ها داره . گرانی داره بی داد می کنه بازهم می گوید اجرای مرحله دوم هدفمند ی مگه مرحله ی اول چه خیری رسانده که بخواد مرحله ی دوم برسونه.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۴۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
ان الله مع الصابرین... صبرکنید درست میشه ...یک سال ..دوسال نهایتش عمر ما تموم شه چه اشکال داره عوضش فرزندان ما حالشو میبرند انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
مردم دیگه از این همه استرس و دلواپسی برای فرداشون خسته شدن.یعنی همیشه باید نگران افزایش قیمت وقحطی فلان وسیله بود؟..
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۱۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام.
خداییش چرا ما اینهمه داریم کفران نعمت می کنیم و اینهمه منابع خدادادی کشور را صرف ساخت ماشین های عجیب و غریبی می کنیم که خودمون هم در تولیدش موندیم.آخه چرا موتور پیکان را بذاریم روی اطاق پژو و یا چرا اینهمه پول گمرگ به ماشینهایی بدیم که در تمام نقاط دنیا قیمت یکسانی غیر از کشورمون داره. راستی تو این چند سال ،اینهمه پول گمرگ کجا صرف شده.....
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۰۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
تازه اولشه
Singapore
محسن
۲۳:۰۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
...ما جوانها باید بریم بمیریم اگه بخواد اینجور پیش بره با این گرانیها .کی میگه تورم کاهش یافته تورم تا ماه اینده دوبرابر میشه. اون ادم کارگری که بدبخت روزی 3000هزار تومان دستمزد میگبره ایا پول یه پفک میشه ایا میتونه اگه یه بشقابش بشکنه یه بشقاب دیگه بگیره ایا همه چی تو سبد کالا هست ایا این کارگر لوازم واسه اسایش نمیخواد یه تلوزیونی 7میلیون هست کی بداد مردم میرسه ...
United States of America
بی طرف
۲۳:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
امیدوارم خودروسازایی که با این خودروهای لگنشون خانواده هارو داغ دار می کنن تو این دنیا که عمرا ولی تو اون دنیا خدا حق همه رو ازشون بگیره بگین آمیییین
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۲:۵۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا رو شکر ، شیبش ملایمه !
راستی در فیزیک به شیب چند درجه میگن ، شیب ملایم ؟!
United States of America
امیر حسین
۲۲:۵۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
ای بابا کجای کارین تازه این اولشه بزار به فاز سوم چهارم هدفمندی یارانه ها برسه اونوقت قیمت هارو ببینید .............هنوز اوله کاره.
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۲۲:۵۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقايان شیب قیمت ها خیلی ملایم است زمانی که ما روی ذخایر نفت نشسته ایم و خودمان را با فرانسه و ترکیه مقایسه می کنیم آیا در آمد ها را هم مقایسه کرده ای یا امکانات و خدمات دولتی را؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
اصلا نگران نباشید انبارها پر از کالا است .
هر کس پول داشته می تواند بخورد وهر کس نداشته باشد مگر مفتی است.
Iran (Islamic Republic of)
نسل آواره
۲۲:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
اول برن کیفیتو بهتر کنن بعد گرون کنن
ماشین صفر کیلومتره ولی روشن نمیشه چه جالب واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
ای بابا این متاع گران بها همان اشک دیده من وخون دل شماست ناراحت نشید فقط منتظر سربالایی خطرناک بشوید اینکه چیزی نیست تازه توشیب ملایمید
Iran (Islamic Republic of)
SAEID
۲۲:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
از مسئولین محترم به دلیل کاهش تورم خیلی تشکر می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
من حقوقم سال 90 بود 800 هزار با اضافه کاری. اون موقع پراید هم بود 8-9 میلیون. حقوقمون الان 1 میلیونه اما ماشین شده بالای 21 میلیون. مگه درصد ها باهم میخونه
Iran (Islamic Republic of)
رضا 55
۲۲:۰۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدايا چنان كن سرانجام كار تو خشنود باشي و ما رستگار . بابا احمدي نژاد حداقل مردم و انقدر تحقير نميكرد
Iran (Islamic Republic of)
سرگردان
۲۱:۵۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
مفهوم شیب کند رو هم فهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
نابودشده گان
۲۱:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
با این وضعیت گرونی خدا به داد این دولت برسه.صبر مردم هم حدی داره نذارید صبر مردم تموم شه...
Iran (Islamic Republic of)
میت
۲۰:۵۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
این دیگه شیب نیست سقوط است اقا سقوط.ما که مردیم با این شیب
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۵۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
ای مردم بیایید از خود خدا بخوایم که فرج امام زمان(عج)رو برسونه
Iran (Islamic Republic of)
نسل سوخته
۱۹:۰۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا ما بد بختیم....
پراید بشه 20 به بالا....
بنزین 700 تومان....
واقعا که بد بختیم ما...
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۸:۵۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
بله

خدایی کی میخواد جوابگو باشه؟

هست کسی؟
-
نفس
۱۸:۳۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
به به به به دیگه پراید هم نمیشه گرفت
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۸:۳۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
مردم به خودشونم رحم نمی کنن همچنین مسولان انگار نه انگار مسلمونیم و .....
ویاد خدا هم از دلامون رفته . یادمون رفته همه کاری را برای رضای خدا انجام بدیم نه برای حفظ مادیات دنیا دو روزه چرا داریم اینقدر بهش دل می بندیم
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۱۸:۲۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتي نظارت نباشه همينه ديگه هركي هر كاري دوست داره انجام ميده دولت مردان فقط در سطح حرف كنترل ميكنن ولي عمل .......
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
نظارت کجا بود ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۸:۲۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
کارمند جماعت باید قید خودرو رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
ما که تا حالا نتونستیم خودرو سوار بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقای دولت برو بازار ببین چه خبر شده در همین روز اول همه چیز دو برابر شد آفرین چیزی نمانده مردم به امید مرگ خودش برسد با این شیب ملایم عجب شیبی است اگر ملایم نبود یک دفعه مردم را می کشتید
Kazakhstan
سامان
۱۷:۲۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
ای خداااااااااااا
به فریادمون برسسسسسسسسسسسسس
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۱۷:۲۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا به داد مردم برسه . مغزم سوت کشید گرانی ها رو دیدم . چرا به مردم رحم نمیکنید . چرا میخواید پوست مردم رو بکنید آخه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
مردم ما باید گرون بخرن تا درآمد دولت زیاد شه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۱۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
مبارکه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتی دولت ، آب ، برق ، گاز ، بنزین و .... را بطور متوسط بین 25تا 75 درصد افزایش داده است ، چگونه انتظار دارد که تورم هدف گذاری شده ، زیر 25 درصد باشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
تا تعیین رییس جمهور جدید مردمی 3 سال دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
بعضی از این قیمت هایی که اینجا نوشته شده درشش ماه دوم سال92هم رعایت نمی شد چه برسه به الان.........!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
بی کیفیت ترین .بد ریخت ترین ماشینای دنیا رو که اینا میزنن رو اینقدر باید پول داد ...چقدر بیچاره ایم ما
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۴۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعاً باعث تاسفه که این همه با هیاهو بیایی و حالا بعد از قریب به یکسال وضعیت بدتر هم شده!!! قرار بود سه ماهه همه چیز حل بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
به قول بعضی ها همش تقصیر دولت قبله
کی بود من نبودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
متاسفم دیگه جای هیچ اعتمادی رانذاشتن پراید 3و4میلیونی را 20 میلیون بدن بعدشم بی خیال اینا بخوان ارزون هم بکنن 1و2تومان
ارزون میکنن بذارببینیم تا کی خون مردما تو شیشه نگه میدارن
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۶:۳۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺁﺭﺍﻣﺸﯽ ﺩﻩ ﺗﺎ ﺑﭙﺬﯾﺮﻡ ، ﻧﺮﺥ ﺑﻨﺰﯾﻨﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﻢ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻫﻢ،
ﺩﻟﯿﺮﯼ ﺩﻩ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﻢ ﻓﯿﺶ ﺣﻘﻮﻗﻢ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﻡ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻢ،
ﺑﯿﻨﺸﯽ ﺩﻩ ﺗﺎ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ ﺍﺯﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺩﺭﮎ ﮐﻨﻢ ،
ﻭ ﻓﻬﻤﯽ ﺩﻩ ﺗﺎ ﻣﺘﻮﻗﻊ ﻧﺒﺎﺷﻢ ﮐﻪ ﺩﻭﻟﺘﻤﺮﺩﺍﻥ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﻣﻦ ﻭ ﺍﻣﺜﺎﻝ ﻣﻦ ﺑﺎﺷﻨﺪ .....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
دستتون دردنکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
دستتون دردنکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
پس این سازمان نظارت بر قیمت ها چه میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
نظارت بر افزایش قیمت!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
نظاره
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۵:۵۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
به خدا قسم این انصاف نیست --شرکت سایپا و ایران خودرو و مدیران خودرو - بعدا باید جواب پس بدین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
اونا مردودن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مردم
۱۵:۴۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
شیب ملايم عشق است...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
مغازه داران اجناس رو گرون میدن دولت هم فقط میگه غیر قانونیه. همه اجناس و لوازم گرون شده ولی به جای اقدام موثر دولت فقط میگن غیر قانونیه اگر غیر قانونیه چرا کاری نمیکنین مردم چه گناهی کردن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
آخه باید یجوری شعار بدن یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۱۵:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
مسئولین محترم باید جواب بدن...قرار بود چیزی گرون نشه...همین طورم شده دارید میبینید که...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
خود دولت مسبب گرونیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
به مسئولین دولت تدبیر وامید بگویید این بود تدبیرتان شمارا به خدا به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
الان پرايد131 فروش زده بودن 21 ميليون كه...جان من اگر 18ميليوني سراغ كرديد به منم خبر بدبد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
هر چی میشه اول حرف ماشینو وسط میارین . چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۵:۲۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام فقط یک سوال آن هم این که در تعجب و حیرت هستم از گفته ها و حال از شنیدن ها و دیدن ها واقعا چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
از قدیم میگن
آشه خالته بخوری پاته نخوری پاته
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۵:۰۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقا کجا بریم داد بزنیم ما هدفمندی نمیخوایم بابا بخدا بیچاره شدیم بابا حاضریم 45500 هرماه از حقوقمون بره برای دولت فقط بیخیال هدفمندی شه بخدا دیگه خسته شدیم چرا کسی نمیبینه ناله های مردم بیچاره رو ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام
رئیس جمهور محترم بارها گفته است که نرخ تورم در زمان تحویل گرفتن دولت 42% بوده و الان 36% است،قیمت پژو 405 قبل از شروع کار دولت جدید 27 میلیون تومن بود الان 32 میلیون شده!بعد میگن نرخ تورم کاهش پیدا کرده!مسئولان فراموش نکنند بزرگترین سرمایه یک کشور و پشتوانه یک حکومت قبل از هر چیز اعتماد ملت است،نه قدرت نظامی(چرا واقعیت ها یه چیز میگن و آمار ها یه چیز دیگه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
pk تصادفی 84 تیمیز 17000000 قیمت پایه.....
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۵:۰۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
خوب دیگه برای همینه که میگن تورم کاهش یافته است!!!!
همه چی ارزون شده!!

روحانی مچکریم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
كجا پرايد 93 به قيمت 18ميليون ميدن ما بريم بگيريم لطفا آدرس بذاريد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
بچه ها دیدید شیب قیمتها چقدر ملایم بود ؟!
اصلا احساس نکردیم قیمتها میخواد افزایش پیدا کنه !!؟
آخرین اخبار