تحول شیوه‌های آموزش به کمک چاپگر سه بعدی

محققان معتقداند این چاپگر سه بعدی نحوه آموزش نسل جدید را متحول می‌کند به طوری که مدارس به افزودن این فن آوری به سیستم آموزشی خود علاقه زیادی نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، به گفتهٔ محققان در کشور‌های توسعه یافته از این فن آوری پیشرفته برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش نوجوانان در محیط مدارس به کارگیری شده است. 

محققان معتقداند این چاپگر سه بعدی نحوه آموزش نسل جدید را متحول می‌کند به طوری که مدارس، به خصوص در کشورهای غربی، به افزودن این فن آوری به سیستم آموزشی خود علاقه زیادی نشان می‌دهند. 

اما در این کشور‌ها نیز مشکلاتی نظیر کمبود بودجه و ناآشنایی معلمان با این فن آوری، اجرای چنین طرح‌هایی را به تاخیر انداخته است. 

به گفتهٔ پژوهشگران استفاده از این لوازم سبب تسریع یادگیری در بین نوجوانان شده و ارتقاء هوشی آنان نیز از دیگر محاسن استفاده از چاپ گر‌های سه بعدی است. 

هدف بعدی پژوهشگران برنامه ریزی و راه اندازی یک گردهمایی ویژه برای نوجوانان علاقمند به فن آوریهای دیجیتال است که در حقیقت ترکیبی از کارگاه و بازار نمایشگاهی خواهد بود. 

پژوهشگران می‌گوید: ما در این گردهمایی‌ها کار‌شناسان را دعوت خواهیم کرد که بیایند و برای شرکت کنندگان نوجوان تازه‌ترین دستاوردهای علمی برای کار با چاپگرهای سه بعدی، دستگاه برش لیزری و نرم افزارهای مربوط به طراحی و ساخت اشیا و ماشین آلات را توضیح بدهند. 

نوجوانان شرکت کننده می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند بسازند، محصول خود را در نمایشگاه به نمایش گذاشته و روش تولید آن را به بازدید کنندگان توضیح دهند. 

کار‌شناسان این برنامه اظهار امیدواری کردند تا نتایج این پژوهش مفید را هر چه سریع‌تر در اختیار تمامی مدارس و مسئولان قرار داده تا از آن بهره‌مند گردند.


انتهای پیام/
برچسب ها: آموزش ، چاپگر ، سه بعدی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار