ترکی الفیصل:

برای ایجاد توازن در خلیج فارس باید روی دانش هسته‌ای کار کنیم/هیچ‌گونه خصومتی با ایران نداریم

"ترکی الفیصل" شاهزاده سعودی، در اظهاراتی مدعی شد: کشورهای خلیج فارس باید به منظور مقابله با هرگونه تهدید از جانب ایران، برای دستیابی به دانش هسته‌ای تلاش کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ترکی الفیصل، رییس سابق اطلاعات عربستان این اظهارات را در یک کنفرانس امنیتی در منامه، پایتخت بحرین عنوان کرد.

وی مدعی شد کشورهای خلیج فارس باید برای هرگونه نتایج حاصل از گفتگوهای هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی آماده باشند.

وی ادعا کرد: "ما هیچ‌گونه خصومتی با ایران نداریم و آرزو نمی‌کنیم ایران یا مردمش که همسایگان مسلمان ما هستند هیچ آسیبی ببینند. اما حفظ امنیت منطقه‌ای ما لازم می‌دارد ما به عنوان یک مجموعه در خلیج فارس برای ایجاد توازن واقعی نیروهای داخل خلیج فارس و از جمله در دانش هسته‌ای کار کنیم و برای هرگونه احتمال آماده شویم."

وی مدعی شد: "هرگونه نقض این توازن به مقامات ایران اجازه خواهد داد از همه حفره‌ها برای ضربه‌زدن به ما استفاده کنند."

فیصل در کنفرانس بحرین در اظهاراتی خصمانه گفت: "ما حرف‌های مقامات ایرانی را باور نمی‌کنیم."

وی در پایان گفت: "در عین این‌که امیدواریم گفتگوهای هسته‌ای جاری میان ایران و قدرت‌های جهانی به هدف مطلوب برسد، هم‌زمان باید تا زمانی که این مساله تبدیل به یک واقعیت قطعی نشده است مراقب بمانیم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی کربلایی
۰۸:۰۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
این یارو خیال کرده فن آوری هسته ای رو همین جوری سر چهار راه خیابونهای اروپا وآمریکا می فروشند که بره چندزنبیل بخره واردش کنه. داستان خواب شتر و پنبه دانه است ها.....!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۲:۰۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
سعودیها نوکری اسراییل را میکنند و این نقشه شوم امریکاست اما ملت عربستان بزودی ال سعود را نابود میکنند چون سعودیها در حال پیاده کردن نقشه استکبار هستند اما مقاومت بیدار هست و سعودیها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگه منظورتون راهی که ایران رفته می خواین برین. باید بگم شرمنده چون از لحاظ فنی مجبورین که قبول کنین زمین به دور خورشید می چرخه نه خورشید به دور زمین. و در این صورتم با توجه به فتوای بن باز ملحد میشین.
یعنی کلا با اون افکار مزخرف وهابیتون فقط تو کشتن و سر بریدن موفق میشین نه عرصه علم.
بعدشم تو کل تاریخ هیچ وقت از ایران جلو نزدین یا در حد ایران نبودین.
بعد خدا شفات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
عزیزم. آرزو بر جوانان عیب نیست اما خودشونم میدونن که تو کشتن و سر بریدن فقط حرفه ای هستن. منظورش این نبود که بمب بسازن بلکه با فلوس از پاکستان بخرن. نه جان من تصور کن, عرب و انرژی هسته ای. اوه وه چه شود
آخرین اخبار