ایلام/

بازسازی لانه لک‌لک‌ها در ایوان

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: با کمک محیط بانان لانه لک‌لک‌ها در ایوان بازسازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ غلامحسین کاظمی با بیان اینکه آشیانه لک لک‌ها در روستای خوران شهرستان ایوان توسط محیط زیست و نیروهای مردمی بازسازی و مرمت شد، گفت:  روستای خوران در شهرستان ایوان از توابع استان ایلام از سالیان دور به عنوان یکی از چشم اندازهای زیبا و منحصر بفرد در منطقه ایوان مورد استقبال علاقه‌مندان به طبیعت و دوستداران محیط زیست قرار گرفته است.

وی ادامه داد: افزون بر این، لک لک‌هایی که از گونه‌های نادر پرندگان هستند در این منطقه خوش آب و هوا قرار داشته که اخیرا به دلایلی لانه آنها تخریب شده است.

کاظمی با بیان اینکه ظاهرا بر اثر پوسیدگی درخت کهنسال چنار و وزش باد لانه این لک لک‌ها تخریب شده، است، اضافه کرد: شماری از محیط‌بانان بلافاصه در ترمیم این لانه‌ها اقدام کرده‌اند.

وی افزود:  به محض اطلاع بلافاصله اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایوان با همکاری نیروهای مردمی با استفاده از امکانات لازم شامل جرثقیل و ... وارد عمل شده و نسبت به بازسازی آشیانه لک لک ها بر روی یکی از شاخه‌های مستحکم درخت چنار اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این عمل که مورد استقبال مردم منطقه قرار گرفت سبب پرواز مجدد آنها بر فراز منطقه و شادی مضاعف دوستداران محیط زیست شد./
 
 
انتهای پیام/س
 
برچسب ها: بازسازی ، خانه ، لک لک ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.