عضو کمیسیون اقتصادی:

پول‌شوی آفت پنهان "اقتصاد"

مبارزه با پدیده پول‌شویی روشی است برای زنده کردن آرامش ملی و به وجود آوردن اعتماد در جهت فعالیت سالم اقتصادی، این عامل از اولویت‌های مهم مقامات عالی کشور می‌باشد.

محمدرضا ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: پول‌شویی به دلیل عدم شفافیت اطلاعات اقتصادی و عدم وجود یک ساختار مناسب در اقتصادی که مزاحمت‌هایی در کشور ایجاد می‌کند.
 
وی ادمه داد: زمینه‌های بروز فساد و جرم، ‌همانند قاچاق مواد مخدر،‌ انسان‌ربایی و هر عمل مجرمانه‌ای که به شکلی منبع قانونی در تمام کشورها دارد، برای اینکه بتوانند افرادی منابع ناشی از این اقدامات مجرمانه را در گردش اقتصادی به نحوی تطهیر کنند،‌ از پدیده پول‌شویی استفاده کنند.
 
وی افزود: پیامدهای پول‌شویی موجب ناکارآیی در اقتصاد کشور می‌شود، تخصص بهینه منابع را در اقتصاد ملی به هم می‌زند و منابع واقعی در اقتصاد را دچار عدم تعادل می‌کند.
 
** پول‌شویی و فساد اقتصادی

 
ابراهیم نکو عضو کمیسون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ابشگاه خبرنگاران، در رابطه با پدیده پول‌شویی گفت: متأسفانه پدیده پول‌شویی به عنوان یک بیماری مزمن در اقتصاد کشور همچنان می‌تازد به نوعی که نظام پولی و بانکی کشور را متزلزل و بنیان‌هایش را سست کرده است.
 
این نماینده مجلس با اشاره به علل و عوامل این پدیده گفت: عوامل مختلفی وجود دارد که باید شناسایی کرد و نسبت به حل این موضوع اقدامات لازم صورت بگیرد یکی از این عوامل این است که عزم جدی برای مقابله با این پدیده وجود ندارد،‌ تا زمانی که این عزم ملی شکل نگیرد برخورد با آن امکانپذیر نخواهد بود.
 
وی تأ‌کید کرد: در کشور ما شاهد عاملی نیستیم که دولت را ملزم کند برای برخورد با عاملان پدیدآورنده این اقدام،‌ یعنی عدم شفافیت قانون در برخورد با پول‌شویی وجود ندارد.
 
وی اظهار داشت: بعضی از افراد این پدیده را به عنوان ابزار و روشی برای رسیدن به درآمدهای کلان به صورت سهل و ساده برای رسیدن به اهدافشان قلمداد می‌کنند.
 
وی در پایان گفت: در شرایط فعلی برای مقابله با پول‌‌شویی باید قانون روز تضمین و تهیه شود و همچنین این قانون دست قانون‌گذار را باز بگذارد تا بتواند با این پدیده برخورد جدی کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار