فتحی‌پور در نطق میان دستور:

اقتصاد موفق پشتیبان ارتقای فرهنگی است

رئیس کمیسیون مجلس با بیان اینکه پروژه احداث تله کابین کلیبر از نظر زمانی به پروژه آزاد راه تهران شمال شبیه است، گفت: عمر بهره‌برداری این دو پروژه یکسان خواهد شد، این درحالی است که با توجه به حجم بالای ورود گردشگر به این منطقه بهره‌برداری از این پروژه بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،"ارسلان فتحی‌پور" نماینده کلیبر و هوران در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس، گفت: نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری و موضوع اقتصاد و فرهنگ در راستای اهمیت یافتن این موضوع در برنامه‌های دولت، مسئولان و مردم مشخص شده و با توجه به جایگاه رفیع رهبر معظم انقلاب در نظام اسلامی و تیزبینی پیامبرانه ایشان و استعدادهای خداوندی در تمامی داده‌ها و امورات کشور، انتخاب این نام اقدامی کاملا هوشمندانه و از سر ضرورت بوده است.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: در طول سال‌های متمادی رهبر معظم انقلاب اهمیت مقوله اقتصاد را بارها متذکر شده‌اند و خوشبختانه در آغاز تشکیل دولت یازدهم جریانات گوناگون فکری نیز با رصد  اوضاع اقتصادی کشور جهت تعیین شعارهای انتخاباتی به صورت علمی بر تاکیدات ایشان پی بردند.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با  ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همراه کردن اقتصاد و فرهنگ پیش رو ، مسیر مسئولان را مشخص کردند، فرهنگ اقتصاد موفق را به وجود می‌آورد و اقتصاد موفق پشتیبان ارتقای فرهنگی است و غفلت از این موارد شکست هر دوی آنها را باعث خواهد شد.
 
فتحی پور با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان یکی از کمیسیون‌های تخصصی خود را ملزم می‌داند با بهره گیری از رهنمودهای فرهنگی نمایندگان، انتظارات مقام معظم رهبری را برآورده کند، تصریح کرد: میزان رضایت ازعملکرد دولت از سوی مردم، رضایت از نظام را به دنبال خواهد داشت و از سوی دیگر عملکرد سوء مسئولان، نظام را متحمل خسارات می‌کند که کاهش سرمایه اجتماعی از جبران ناپذیرترین این خسارت‌ها است.
 
وی افزود:بنا به فرمایشات امام خمینی (ره) حفظ نظام از واجبات است، بنابراین  درحال حاضر به مسئولان می‌گویم که قطعا کوتاهی در خدمات و آغاز پروژه‌ها موجب نارضایتی مردم از عملکرد دولت خواهد شد.
 
فتحی پور  با بیان اینکه سد خدا آفرین از نظر وسعت پروژه و از نظر منابع اعتباری از بزرگ ترین پروژه‌های آبی کشور در شمال غربی ایران است، گفت: متاسفانه به علت عدم تامین مالی هزینه پایاب به این پروژه، سد بدون استفاده مانده و می‌توان با اختصاص هزینه‌ای، زمینه برگشت هزینه‌های گذشته را امکان پذیر کرد.
 
این نماینده مردم در مجلس ، افزود: پروژه احداث تله کابین کلیبر از نظر زمانی به پروژه آزاد راه تهران شمال شبیه است، زیرا عمر بهره برداری این دو پروژه یکسان خواهد شد این درحالی است که با توجه به حجم بالای ورود گردشگر به این منطقه بهره‌برداری از این پروژه بسیار مهم و ارزشمند است.
 
این نماینده مجلس اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری ارس که با مصوبه مجلس تا محدوده مشترک مرز آذربایجان و ارمنستان گسترش یافت متاسفانه چند ماهی است که با افت فعالیت مواجه شده است و از روند مطلوب مردم برخوردار نیست این درحالی است که بر اساس نظر اکثر کارشناسان حوزه اقتصاد، عمده‌ترین پتانسیل این منطقه راه اندازی منطقه آزاد مشترک ایران و جمهوری آذربایجان است، که اگر در این رابطه بپذیریم در محدوده مرزهای یاد شده کشور آذربایجان بیشترین تولید ناخالص ملی ، بیشترین مبادلات تجاری و رشد اقتصادی را کسب می‌کند، بنابراین بی توجهی به این منطقه چه توجیهی دارد؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: سد پیغامچایی برای تامین آب شرب مردم و آب کشاورزی احداث شده ،در این راستا سوال مردم این است که اگر آب شرب یک منطقه اهمیت ندارد پس چه چیزی برای وزارت نیرو در اولویت قرار دارد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار