صادقی به باشگاه خبرنگاران خبر داد

برگزاری اجتماع کارگران با حضور رئیس‌جمهور در ورزشگاه آزادی

عضو خانه کارگر از برگزاری اجتماعات کارگران در هفتمین روز اجتماعات با حضور رئیس‌جمهوری کشورمان در سالن ورزشگاه آزادی خبر داد.

"حسن صادقی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره مخالفت وزارت کشور با برگزاری راهپیمایی کارگران در روز جهانی کارگر اظهار داشت: قبل از سال جدید درخواست و تقاضای مجوز را از وزارت کشور برای برگزاری راهپیمایی در چنین روزی را داشته‌ایم که متاسفانه با آن مخالفت شده است.

وی افزود: هم‌اکنون نمابری از وزارت کشور مبنی بر هماهنگی برگزاری اجتماعات کارگری با استانداری تهران به ما ارسال شده و به همین منظور در حال تنظیم برنامه‌های لازم برای انجام گفتگو و مذاکره جهت برگزاری اجتماعات با استانداری هستیم.
 
عضو خانه کارگر تصریح کرد: در تمامی دنیا جهت راهپیمایی روز جهانی کارگر نیازی به کسب مجوز ندارد اما ما به واسطه قانون‌مداریمان درخواست مجوزی را از وزارت کشور داشته‌ایم که در نهایت با مخالفت مواجه شده‌ایم و متاسفانه این موضوع را در دولت‌های قبلی هم شاهد بوده‌ایم.
 
صادقی به مخالفت دولت‌های قبلی برای برگزاری راهپیمایی روز جهانی کارگر از سوی کارگران ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی دوره‌ها با برگزاری راهپیمایی روز کارگر مخالفت شده که البته "علی جنتی" را به واسطه اعطای مجوز برای برگزاری راهپیمایی در دوره اول دولت نهم مورد مواخذه قرار دادند.
 
وی به ماهیت اعتراضی و صنفی روز جهانی کارگر اشاره و تصریح کرد: کشورهایی که کارگران آن‌ها مشکلات صنفی دارد در چنین روزی به اعتراض دست می‌زنند و به همین منظور ما هم در چنین روزی به دنبال اعتراض صنفی خود هستیم و نه سیاسی.
 
صادقی بیان داشت: اینکه چرا باید حقوق کارگران نسبت به تورم 69 درصد عقب باشد و درمان تامین اجتماعی به خدمت دهنده وزارت بهداشت اختصاص یابد از جمله موضوعاتی است که مورد اعتراض کارگران ایرانی قرار دارد اما متاسفانه برخی با ابزار سیاست، حقوق صنفی کارگران را مورد تهدید و بایکوت قرار می‌دهند.
 
عضو خانه کارگر به برگزاری اجتماعات کارگران اشاره و تصریح کرد: اولین روز اجتماع در حرم امام(ره)، دومین روز در سالن وزارت کشور در مخالفت با ادغام منابع درمانی صندوق تامین اجتماعی با نظام بیمه سلامت، سومین روز اجتماع زنان کارگر، چهارمین روز اجتماع کارگران پیشکسوت، پنجمین روز اجتماع کارگران زن، ششمین روز اجتماع کارگران موقت و در نهایت اجتماع 15 هزار نفره در سالن ورزشگاه آزادی با حضور رئیس‌جمهور از برنامه‌ها ما در هفته آینده است.
 
صادقی گفت: اکنون در حال انجام تنظیم برنامه‌های لازم جهت هماهنگی با استانداری برای برگزاری اجتماعات مذکور هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار