یکی از عوامل ایجاد "سرطان" در آشپزخانه‌‌ها وجود دارد

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران با اشاره به اینکه هنوز هم برخی سرطان‌ها ناشناخته هستند، گفت: استفاده از مایکروویو می‌تواند موجب ابتلا به سرطان شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران در نشست خبری کنگره سالیانه متخصصان داخلی ایران با اشاره به اینکه تعداد مرگ و میرهای ناشی از سرطان‌ها در کشور ما از کشورهای دیگر بیشتر است بیان داشت: متأسفانه سرطان سینه در زنان و پوست در مردان حرف اول را می‌زند. 

وی افزود: در کشور ما زنان با درمان‌های خانگی و خوددرمانی کار را پیش می‌برند و برای بررسی به پزشک مراجعه نمی‌کنند در حالی که باید هر شش ماه یک بار به پزشک مراجعه کرده تا چنانچه به این بیماری مبتلا یا مستعد آن هستند اقدامات درمانی صورت گیرد. 

وی همچنین از افزایش سرطان‌های دستگاه گوارش به دلیل تغییر رژیم غذایی در کشور خبر داد و گفت: استفاده از ناس موجب سرطان مری می‌شود و به کار بردن داروهای زیاد و خوددرمانی نیز عامل ایجاد سرطان‌های گوارش در کشور است

به گفته خسرونیا خوردن مسکن‌ها موجب تحریف سیستم گوارش می‌شود که موجب زخم معده و در ‌‌نهایت سرطان معده می‌شود. 

 وی همچنین از ابتلای ۹۰ درصد افراد جامعه به میکروب هلیکو باکتر خبر داد و تصریح کرد: عفونت‌های هلی‌کوباکتر موجب سرطان معده و اثنی‌عشر می‌شود که رعایت اصول بهداشتی مانند جدا کردن ظروف، استفاده از وسایل شخصی مانند مسواک و حوله می‌تواند جلوی این بیماری‌ها را بگیرد. 

 
وی گفت: رسانه‌ها باید در خصوص آگاهی مردم نسبت به عفونت معده و سیستم گوارش به عموم جامعه آگاهی برسانند

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران بد‌ترین نوع سرطان را پانکراس عنوان کرد و اظهار داشت: استعمال دخانیات مهم‌ترین عامل ابتلا به سرطان پانکراس در ایران است

وی ادامه داد: دود قلیان حاوی مواد سرطان‌زا است و قارچ موجود در آن موجب عفونت سیستم تنفسی می‌شود. 

وی از وزارت بهداشت، سایر وزارتخانه‌ها و مجلس خواست تا با عزم راسخ و اختصاص بودجه کافی به تشخیص و درمان بیماری‌ها بپردازند.


انتهای پیام/
برچسب ها: سرطان ، گوارش ، زخم معده ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.