در راستای کاهش جمعیت کیفری صورت گرفت؛

امضاء تفاهم نامه همکاری مشاوره و حقوقی

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان و جمعی از اعضاء هیئت مدیره با اداره کل زندان‌های استان تفاهم نامه همکاری در زمینه خدمات معاضدت و مشاوره قضایی و حقوقی را امضاء کردند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و همچنین افزایش اطلاعات حقوقی و قضایی زندانیان که نقش بسزایی در روندکاهش جمعیت کیفری دارد با حضور انوری زاده رئیس کانون وکلای دادگستری استان و امیری مدیر کل زندان‌ها تفاهم نامه همکاری امضاء و تقدیم کردند.

براساس این گزارش؛ در این تفاهم نامه مقرر شده جهت معاضدت قضایی زندانیان زندان‌ها و با توجه به نیت خیرخواهانه مسئولین کانون وکلای دادگستری به منظور کمک و مساعدت برای رفع مشکلات مذکور در زمینه ارائه خدمات معاضدت و مشاوره حقوقی به تشخیص و معرفی اداره کل ویژه مددجویان و کارکنان به صورت تلفنی، حضوری و در صورت لزوم اخذ وکیل معاضدتی برای زندانیان نیازمند اقدام شود.

در ادامه این تفاهم نامه همچنین در خصوص ارائه آموزش‌های سمعی و بصری و کارگاه‌های آموزشی در زمینه برگزاری دوره آموزشی افزایش اطلاعات حقوقی و قضایی ویژه مددجویان، دوره آموزشی نحوه برخورد با جرائم زندانیان در زندان‌ها و یا ضابطین دادگستری، کارکنان یگان حفاظت و سربازان وظیفه و همچنین دوره‌های آموزشی نحوه استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانون مجازات اسلامی و دیگر قوانین مرتبط ویژه مددکاران اجتماعی و کارشناسان اجرای احکام زندان توسط این کانون برگزار گردد.

امیری مدیر کل زندان‌های استان در این جلسه با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات کانون وکلای دادگستری استان در زمینه نوع همکاری با زندان‌ها گفت: این حرکت کانون وکلا به عنوان کاری خیر و پربرکت خواهد بود و وکلا و اعضاء هیئت مدیره مطمئن باشند در مسیر کار خیر و نیکو قدم برداشته اند و این افزایش علم و دانش و ارائه آن به مددجویان گامی بزرگ در سطح زندانهای استان به شمار خواهد رفت.

گفتنی است؛ تفاهم نامه مذکور در 6 بند و 4 تبصره به امضاء مدیر کل زندان‌های استان و رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.