یک مسئول بلند پایه فلسطین:

واشنگتن پيشنهاد جدیدی برای پيشبرد مذاکرات صلح ندارد

یک مسئول بلند پایه فلسطین روز یکشنبه اعلام کرد "مارتین اندیک" مسئول پیگیری روند سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی ،ایده جدیدی را برای برون رفت از بن بست کنونی در روند گفتگوها مطرح نکرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مسئول بلند پایه فلسطین و  آگاه به روند گفتگوهای سازش روز یکشنبه اعلام کرد "مارتین اندیک"  نماینده ویژه آمریکا در خاورمیانه ومسئول پیگیری روند سازش میان  تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی ،ایده جدیدی را برای برون رفت از بن بست کنونی در روند گفتگوها مطرح نکرده است .

مسئول بلند پایه فلسطین که خواست نامش فاش نشود ، گفت  مارتین اندیک  در دیدار جمعه  گذشته با  صائب عریقات رئیس هیئت مذاکره کننده  تشکیلات خودگردان ، پیشنهاد تازه ای برای حل اختلاف ها میان رام الله و تل آویو و از سرگیری گفتگوها مطرح نکرد .

مسئول بلند پایه فلسطینی تصریح کرد مارتین اندیک که از چند هفته پیش تلاش های گسترده ای را به منظور دستیابی به راهکاری برای از سرگیری گفتگوهای صلح آغاز کرده ، همچنان با مخالفت و لجاجت رژیم صهیونیستی برای پیشبرد گفتگوها مواجه است .

 مسئول فلسطینی افزود مارتین اندیک در دیدار جمعه گذشته با عریقات اعلام کرد  تا زمانی که  مسئولان فلسطینی با تمدید زمان برگزاری گفتگوها که اواخر آوریل به پایان می رسد ،  موافقت نکنند ،  دولت اسرائیل  مرحله چهارم از اسرای قدیمی فلسطینی( 26 اسیر) را آزاد نخواهد کرد .

مسئول ناشناس فلسطینی  تصریح کرد مسئولان  اسرائیلی همچنان به این مسئله تاکید دارند که تنها 26 اسیر قدیمی فلسطینی  در زندان های این رژیم بازداشت هستند ولی طرف فلسطینی  می گوید  تل آویو تاکنون 30 اسیر قدیمی را آزاد نکرده است .  زندانیان قدیمی  افراد هستند که پیش از امضای توافقنامه اسلو میان رام الله و تل آویو دسنگیرو زندانی شدند .

 مسئول فلسطینی تاکید کرد  مشکل اصلی برای ادامه گفتگوهای صلح این است که اسرائیل همچنان  با درخواست فلسطینیان برای توقف شهرک سازی در اراضی فلسطین مخالفت می کند و تنها بخش محدودی از شهرک سازی را در کرانه باختری رود اردن متوقف کرده است ولی شهرک سازی در مناطق شرق بیت المقدس همچنان ادامه دارد .

وی خاطر نشان کرد اصرار دولت اسرائیل به ادامه شهرک سازی نگرانی و عصبانیت شدید مسئولان فلسطینی را در پی داشته است و "صائب عریقات" در دیدار با مارتین اندیک گفت  اگر اسرائیل شهرک سازی را متوقف نکند ، تشکیلات خودگردان  تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد کرد .

بر اساس توافق مقامات فلسطین و اسرائیل مهلت  9 ماهه دور جدید گفتگوهای صلح که با نظارت آمریکا در اواخر ماه ژوئیه آغاز شد ،  اواخر آوریل به پایان خواهد رسید و دولت اسرائیل خواهان تمدید زمان گفتگوها است .

بر اساس توافق مقامات  فلسطین و اسرائیل ، تل آویو متعهد شده بود  104 اسیر قدیمی  فلسطینی را در چهار مرحله و تا اواخر ماه مارس آزاد کند ولی  مسئولان اسرائیل ماه گذشته از آزادی مرحله چهارم از اسرای قدیمی فلسطینی خودداری کردند و این تصمیم اسرائیل سبب شد تا گفتگوهای صلح با چالش جدیدی روبرو شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار