در نشست چهارمین دوسالانه ملی پوستر طلوع مطرح شد

حمایت از طراحان برای حق کپی رایت

رونمایی از بانک مجازی پوسترهای مذهبی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی  باشگاه خبرنگاران  این نشست با حضور "سعید کردی" رئیس بانک مجازی پوسترهای مذهبی و دبیر این دوسالانه و "مسعود نجابتی" دبیر هنری این دوسالانه، برگزار شد.

در این نشست "سعید کردی" گفت: چهارمین دوسالانه پوستر طلوع از سوی بخش خصوصی و با حمایت سازمان زیباسازی شهرداری کانون فرهنگی هنری تهران و کانون مساجد و همچنین شهرداری مناطق 9 و 17 برگزار می‌شود. وی تصریح کرد: اهداف این دوسالانه بهره‌مندی از زمان و خلق موضوع و هم‌چنین ادای دین هنرمندان به  امام عصر و نیز استفاده از فضای شهری  در ایام شعبانیه خواهد بود.
وی در ادامه گفت: این دوسالانه در دو بخش پوستر و تصویرسازی برگزار می‌شود که بخش اصلی پوستر است.

در ادامه مسعود نجابتی دبیر هنری چهارمین پوستر طلوع گفت: امسال نخستین باری است که به پیشنهاد برخی همکاران بخش تصویرسازی به این دوسالانه اضافه شد.

وی در ادامه به ترکیب هیئت داوران این دوسالانه اشاره کرد و گفت: امسال آثار چهارمین دوسالانه پوستر طلوع از سوی اعضای هیئت داوران که عبارتند از: محمدعلی بنی اسدی، صداقت جباری، کوروش پارسانژاد، کاظم طلایی، و موسی‌زاده، بررسی و برگزیدگان اعلام می‌شود.

*رونمایی از بانک مجازی پوسترهای مذهبی

در ادامه‌ی این نشست بزرگترین بانک پوستر با موضوع پوسترهای مذهبی رونمایی شد.

سعید کردی، رئیس این بانک مجازی گفت: بحث بانک پوستر و ایده در ارتباط با موضوعات مذهبی از خلأهایی بود که همیشه احساس می‌شد.

وی تصریح کرد:امسال فضای مجازی با عنوان بزرگترین بانک مجازی پوسترهای مذهبی را راه  اندازی کردیم تا به این ترتیب این بانک فرصتی برای سرمایه‌‌‌‌‌ گذاری طراحان گرافیک با ارائه پوسترهایشان باشد.

*حمایت از طراحان برای حق کپی رایت

رئیس این بانک مجازی گفت: قرار است این بانک یکی از اهداف  اصلی‌اش حمایت از طراحان در ارائه پوسترهایی که خلق کرده‌اند باشد.

وی گفت: در حقیقت اگر طراحی اعلام کند که از پوستری که ارائه کرده در جاهای دیگر  استفاده شده در صورت اثبات این موضوع از حقوق طراح و در حقیقت حق کپی رایت حمایت می‌شود. کردی گفت: در ازای این حمایت هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. به عبارت دیگر حمایت از حقوق طراحان از طریق این بانک مجازی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.