مشهد/

برگزار ی مسابقات بین‌المللی کانگرو در ایران همزمان با 54 کشور جهان

عضو هیئت مدیره شورای خانه‌های ریاضیات ایران از برگزاری مسابقات بین‌المللی کانگورو در ایران همزمان با 54 کشور جهان خبر داد.


مجید بهرامی‌زاده در حاشیه بازدید از محل برگزاری مسابقات نیشابور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: مسابقات استان در 36 شهر ایران با حدود 40 هزار نفر شرکت‌کننده بود که این در مقایسه با سال گذشته که 12 شهر با 25 هزار نفر شرکت‌کننده بود، افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

این استاد ریاضی، هدف از برگزاری این مسابقات را تقویت روحیه علمی در دانش‌آموزان و اشاعه علم ریاضی در کشور، جذب دانش‌آموزان به ریاضیات و القای این مفهوم که ریاضیات می‌تواند جالب، مفید و سرگرم‌کننده باشد، عنوان کردوگفت: در این مسابقات برنده اعلام نمی‌شود و نمرات به‌صورت محرمانه به تیم‌ها اطلاع داده می‌شود.

بهرامی‌زاده با اشاره به اینکه مسابقه به‌صورت تیمی با سه عضو که با هم در پاسخ‌دادن به 24 تا 30 پرسش چهارگزینه‌ای ریاضی مشارکت داشتند برگزار شد، یادآور شد: به همه دانش‌آموزان شرکت‌کننده متناسب با گروه سنی جوایزی در قالب بسته بازی و سرگرمی یا کتاب هدیه داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات بین‌المللی کانگورو که در جهان بیش از ده میلیون نفر دانش‌آموز شرکت‌کننده دارد در ایران به نام روز شاد در ریاضی نام‌گذاری شده بود.

عضو هیئت مدیره شورای خانه‌های ریاضیات ایران با بیان اینکه پرسش‌های این مسابقات در دبیرخانه این مسابقات بین‌المللی در پاریس فرانسه طراحی و در ایران ترجمه شده است، ادامه داد: حضور در مسابقات برای هر کس که مشتاق باشد، محدودیتی ندارد.

بهرامی‌زاده با اشاره به اینکه پرسش‌ها و قوانین کانگورو بین‌المللی هستند و در حال حاضر 55 کشور عضو دبیرخانه آن هستند، عنوان کرد: این مسابقات را آندره لدیک و ژان پیر بودین با الهام از مسابقات ریاضی استرالیا(کانگورو) در سال 1991 میلادی در فرانسه بنیان نهادند و عملا از سال 1995 در پاریس آغاز شد.

گفتنی است: این مسابقات در نیشابور با حضور حدود 700 نفر دانش‌آموز دختر در دبیرستان نمونه محبی و 225 نفر دانش‌آموز پسر در آموزشگاه تیزهوشان شهید بهشتی و 200 نفر دانش‌آموز پسر در دبیرستان شاهد ابوذر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و پایه‌های اول دبیرستان برگزار شد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: ریاضی ، کانگرو ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.