سنندج/

تاکید استاندار کردستان بر لزوم جلوگیری از خروج دام زنده

استاندار کردستان بر لزوم جلوگیری از خروج دام زنده به منظور ممانعت از خروج سرمایه های استان تاکید کرد و گفت: برای افزایش میزان ارزش افزوده تولیدات دامی استان باید نگاه ویژه ای به توسعه صنعت فراوری و بسته بندی در این بخش داشت.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، زاهدی در جریان بازدید از کشتارگاه صنعتی سنندج گفت: با توسعه صنایع فرآوری، تبدیلی و بسته بندی محصولات دامی در کردستان می توان سهم بیشتری از نیاز بازارهای مصرف داخل و خارج از استان را تامین کرد.

استاندار کردستان افزود: راه اندازی کشتارگاه صنعتی متناسب با استانداردهای موجود به عنوان یکی از حلقه های مهم زنجیره تولید دام نقش مهم و تاثیر گذاری در توسعه اقتصادی و رونق بخشیدن به صنعت کشاورزی و دامپروری استان خواهد داشت.

استاندار بیان کرد: وجود سیستم های پیشرفته ذبح، سردخانه و نگهداری دام های کشتارشده از مزیت های مهم این کشتارگاه است که در صورت تکمیل خطوط تولیدی باقی مانده آن تاثیر فراوانی در تامین گوشت و محصولات دامی و پروتئینی سلامت مورد نیاز مردم استان و دیگر استان های همجوار خواهد داشت.

وی هدف از بازدید خود را بررسی موانع و مشکلات موجود و نیزتلاش برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بخش های تولیدی باقی مانده و کمک به احداث صنایع مرتبط و تبدیلی این طرح ذکر کرد.کشتارگاه صنعتی سنندج با ظرفیت کشتار بیش از یک هزار و 100 راس دام سبک و سنگین و فراهم کردن فرصت اشتغالزایی 170 نفر بطور مستیقم و 400 نفر به صورت غیر مستقیم یکی از واحدهای مهم و تاثیرگذار در بخش توسعه صنعت فراوری دام استان بشمار می رود./س
 

برچسب ها: جلوگیری ، دام ، کشتارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.