شوشتری در نطق میان دستور:

مجلس باید دیپلمات‌های ارشد و تیم مذاکره‌کننده را در مصاف نرم حمایت کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مجلس باید با استناد به چنین پشتوانه محکم حاکمیتی آن هم در سطوح بالای هرم نظام از دیپلمات‌های ارشد و تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در مصاف و نبرد نرم حمایت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز اظهار داشت: مذاکرات تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر ظریف وزیر امور خارجه با 1+5 از جمله مذاکرات پیچیده تاریخ دیپلماسی و حقوق بین‌الملل کشور است.

وی افزود: جنس، ماهیت و محتوای مذاکره با 1+5 که در برگیرنده 28 کشور اتحادیه اروپا و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است به استناد بند 1 اصل 176 قانون اساسی از جنس تعیین سیاست‌های دفاعی- امنیتی کشور بوده و بدیهی است تیم مذاکره‌کننده اقدامات مذاکراتی خود را از حیث فرم ومحتوا در سه مقطع قبل، حین و بعد مذاکره بانهادهای بالادستی مندرج در قانون اساسی هماهنگی و ترسیم می‌نماید.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بنابراین مجلس باید با استناد به چنین پشتوانه محکم حاکمیتی آن هم در سطوح بالای هرم نظام از دیپلمات‌های ارشد و تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در مصاف و نبرد نرم حمایت کند.

شوشتری اظهار داشت: طرح شتاب‌زده و برخی انتقادات حتی با حسن نیت خواسته و ناخواسته فرآیند تامین منابع ملی بر سر میز مذاکره با 1+5 را به تاخیر می‌اندازد.

وی تصریح کرد: اگر هدف از انتقاد خدمت باشد که انشالله هست حتما مجاری بهتر و مناسبی برای انتقال دیدگاه‌ها می‌توان پیدا کرد.

نماینده مردم قوچان با اشاره به ثبت‌نام دولت از مردم برای دریافت یارانه نقدی گفت: اجرای نادرست هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت قبلی و پرداخت مستقیم یارانه‌ها تولید و اشتغال را آسیب‌پذیر نموده است و با مقایسه میان مبالغی که در طی این مدت به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت شده با اعتبارات تخصیص یافته به پروژه‌های عمرانی مشاهده می‌کنیم که اعتبارت تخصیص یافته به این پروژه‌ها قابل مقایسه با رقم یارانه نقدی نیست.
انتهای پیام/


برچسب ها: مجلس ، جلسه ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار