اوباما و آبه، با تلاش روسيه و چين برای تغيير جهان مقابله خواهند کرد

نخست وزیر ژاپن ورئیس جمهور آمریکا قصد دارند در نشستی که روز پنجشنبه آینده برگزار خواهند کرد اعلام کنند این دو کشور متحد با هیچ گونه تلاشی برای تغییر دادن اوضاع کنونی با توسل به زور یا خشونت کنار نخواهند امد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، منابع نزدیک به روابط دوجانبه بین ژاپن و آمریکا روز شنبه اعلام کردند شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد دارند در نشستی که روز پنجشنبه آینده برگزار خواهند کرد اعلام کنند این دو کشور متحد با هیچ گونه تلاشی برای تغییر دادن اوضاع کنونی با توسل به زور یا خشونت کنار نخواهند امد. هدف از این اقدام آبه و اوباما، زیر فشار قرار دادن چین و روسیه است تا تدابیری نامناسب که عواقب خطرناکی داشته باشد اتخاذ نکنند. 

خبرگزاری ژاپنی کیودو به نقل از منابع ژاپنی اعلام کرد آبه و اوباما موضعی تندتر در خصوص تکرار ورود کشتی های گشت زنی چینی به آب های اطراف جزایر سینکاکو در دریای چین شرقی اتخاذ خواهند کرد که در کنترل ژاپن است و چین نیز ادعای مالکیت آن را دارد. آبه و اوباما همچنین موضعی تندتر در خصوص اقدام روسیه به ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود در ماه گذشته و دست داشتن مسکو در ناآرامی های شرق اوکراین اتخاذ خواهند کرد. 

به گفته این منابع، پیش بینی می شود سران ژاپن و آمریکا بر هماهنگی نزدیک بین دو کشور در زمینه تامین امنیت دریایی با در نظر گرفتن اعتماد به نفس و نفوذ فزاینده چین در منطقه آسیا و اقیانوس آرام تاکید کنند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: اوباما ، ابه ، تلاش ، روسیه ، چین ، مقابله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار