ترکیش ویکلی : ایران از دستاوردهای فناوری هسته ای خود عقب نشینی نمیکند

نشریه ترکیش ویکلی در گزارشی با اشاره به دستاوردهای دانشمندان هسته ای ایران ،‌ نوشت :‌ایرانیان در هیچ شرایطی از فناوری بومی خود دست بر نمی دارند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ترکیش ویکلی ؛ نشریه ترکیش ویکلی چاپ ترکیه در مقاله ای با اشاره به مذاکرات هسته ای میان کشورهای 5 + 1 و ایران نوشت :‌یکی از رواحنیون برجسته ایرانی اخیرا در اظهاراتی تصریح کرد :‌ جمهوری اسلامی به هیچ وجه از دستاوردهای هسته ای خود که بطور بومی بدست آورده است عقب نشینی نخواهد کرد و  فناوری هسته ای صلح آمیز را توسط دانشمندان خود توسعه و ادامه می دهد . 

این نشریه به نقل از مقام ایرانی افزود :‌ اعتماد به نفس ،‌سعی و تلاش مستمر منجر به بومی سازی فعالیت های هسته ای در ایران شده است و داشنمندان موفق شده اند بدون کمک کشورهای دیگر به کار خود ادامه دهند . فناوری هسته ای بخشی از روح اعتماد به نفس ملت ایران است و توقف آن اکنون غیرممکن شده است . 

"ترکیش ویکلی" همچنین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب تاکید کرد :‌ نظام ایران به رهبری آيت الله خامنه ای مصمم هستند که برنامه هسته ای خود را که با سختی فراوان از سرگرفته و انجام میدهند متوقف سازند . رهبر ایران معتقد است نظام و دولت این کشور به هیچ وجه مسیر و حرکت رو به جلوی پیشرفت علمی را متوقف نخواهد کرد . از نظر ایرانیان دستاوردهای هسته ای موضوع هیچ معامله و مذاکره ای نخواهد بود . 

به نوشته این روزنامه ترک ،‌ غرب تلاش می کند تا از صلح آمیز بودن فعالیت ها در نیروگاه های هسته ای ایران اطمینان حاصل کند در حالی که مسئولین ایرانی همواره این ادعا را رد و تمامی فعالیت های هسته ای خود را صلح آمیز می دانند . گزارشات سازمان بین المللی انرژی اتمی نیز تاکنون گفته ایران را تصدیق کرده است .

گفتنی است توافقی موقت میان ایران و کشورهای 5+1 در نوامبر سال 2013 منعقد گردید که بر اساس آن بخشی از فعالیت های هسته ای ایران در نیروگاه ها کاهش یافت . در ازای آن اروپا و آمریکا نیز بخشی از تحریم های ضدایرانی را لغو کردند . 


انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار