رئیس سازمان ملی استاندارد :

اسکانیا استاندارد است/تغییراتی که پس از تولید رانندگان ایجاد می‌کنند "مشکل آفرین" شده است

پیروزبخت گفت: این خودرو استانداردهای لازم را دارد و در ابتدای تولید تمام مدارک این محصول توسط سازمان کنترل و مورد ارزیابی قرار گرفته است و تغییراتی که پس از تولید توسط رانندگان روی این خودرو انجام می‌شود اسکانیا را "مشکل آفرین" کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نیره پیروزبخت رئیس  سازمان ملی استاندارد  امروز در نشستی خبری با بیان اینکه سال گذشته دچار نوسانات فراوانی شدیم به عملکرد سازمان ملی استاندارد در سال 92 اشاره کرد که به شرح زیر است:

-    تدوین 1352 استاندارد ملی ایران که جمع استانداردهای موجود به حدود 25 هزار رساند.

-    پاسخگویی به 3هزار و 537 استاندارد جهانی. 

-    رشد 152 درصدی در راه‌اندازی کمیته‌های فنی متناظر در جهت هماهنگی با ایزو.

-    راه‌اندازی 519 کمیته فنی و فرعی استاندارد.

-    صدور 3 هزار و 960 گواهی پروانه کاربرد استاندارد اجباری برای تولیدات داخل.

-    تمدید 18 هزار و 580 پروانه کاربرد استاندارد اجباری.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین به اقدامات صورت گرفته در این سازمان اشاره کرد و افزود: هدایت شاخص تجارت فرامرزی در راستای فضای کسب و کار، تعطیل تجارت کالا و تجارت خدمات فنی با کیفیت و تلاش در جهت کاهش فهرست واردات با رویکرد از حمایت از تولید داخل و حذف موازی کاری از جمله اقدامات صورت گرفته در این سازمان بود.
 
پیروزبخت در ادامه به توسعه این سازمان اشاره کرد و گفت: طرح توسعه سازمان ملی استاندارد هم اکنون جهت بررسی تکمیلی در مجلس شورای اسلامی است که هنوز نهایی نشده است.
 
*ظرف یک ماه آتی صورت جلسه‌ای را با طرف چینی برای بازرسی تمام کالاها امضاء خواهیم کرد .

وی در ادامه به امضای تفاهم نامه با کشور چین در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در ابتدای برنامه اجرایی طرف چینی اصرار داشت که در صورت بازرسی کالایی در کشور چین دیگر نیازی به بررسی آن کالا در ایران نباشد که ما در برابر این مسئله مقاومت و آن را نپذیرفتیم.
 
پیروزبخت افزود: همچنین طرف چینی فهرست 2 هزار و 11 ردیف تعرفه کالای چینی مشمول استاندارد اجباری را ارائه داد که در اواخر سال گذشته این تعداد تعرفه به 511 ردیف تقلیل یافت که مجدداً سازمان ملی استاندارد این مسئله را نپذیرفت.
 
وی ادامه داد: در همین راستا صورت جلسه‌ای را ظرف یک ماه آینده با سازمان استاندارد چین به امضاء خواهیم رساند که بر اساس آن تمام کالاها مورد بازرسی قرار گیرند.
 
* رایزنی برای رفع مشکلات اسکانیا در مرحله تولید

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه فضاسازی زیادی حول محور اسکانیا صورت گرفت اظهار داشت: نیازی به رسانه‌ای شدن موضوع اسکانیا نبود.
 
وی افزود: این خودرو استانداردهای لازم را دارد و در ابتدای تولید تمام مدارک این محصول توسط سازمان کنترل و مورد ارزیابی قرار گرفته است.
 
پیروزبخت ادامه داد: اما تغییراتی که پس از تولید توسط رانندگان روی این خودرو انجام می‌شود اسکانیا را "مشکل  آفرین" کرده است.
 
وی گفت: در همین راستا هماهنگی‌هایی را با شرکت عقاب افشان و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام هستیم تا مشکلات در مرحله تولید رفع شود و نیازی به دستکاری رانندگان نباشد.
 
به گفته رییس سازمان ملی استاندارد سیاست‌ها بر تعامل و هماهنگی است و ما به عنوان یک کشور مدعی خودروسازی باید این محصول را با کیفیت بالا تولید کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار