توانمندسازی بیماران حوزه مقفور مانده در نظام سلامت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از حوزه‌های مهمی که باید بیشتر به آن توجه شود حوزه توانمندسازی بیمار در نظام سلامت است که به دلایلی چون هزینه های سنگین توجه به نگاه بیشتر دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فر در همایشی که در بین زنان و کارمندان بیمارستان فوق تخصصی نورافشار صبح امروز برگزار شد ،گفت: حوزه سلامت یکی از مهمترین حوزه های مسئولیت حاکمیت است و نظام از مسئولیت ویژه‌ای برای ارائه خدمت در این حوزه برخوردار بوده و خواهد بود.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی منابع تخصیص داده شده به حوزه سلامت یکی از چهار حوزه اصلی است تصریح کرد: حوزه سلامت از چهار حوزه مهمی است که بالاترین منابع را به خود اختصاص داده اما ما با نقطه‌های مطلوب فاصله معناداری داریم.
 
وی در ادامه افزود: حوزه سلامت همیشه یکی از دغدغه‌های مدیران ارشد نظام برای ارتقا خدمت بوده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فر با اشاره به بودجه سال 93 بیان داشت: در بودجه سال 93 نگاه ویژه‌ای به این حوزه معطوف شده است و بخش قابل توجهی از مالیات ارزش افزوده و منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها برای حوزه سلامت اختصاص داده شده است. امیدواریم با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های علمی و تخصصی شاهد ارائه خدمت شایسته تر در حوزه سلامت باشیم.
 
وی در ادامه با اشاره سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت اظهار داشت: آنچه در قانون برنامه پنجم با الهام از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری پیش بینی شده بود آن بود که سهم بیمار از هزینه سلامت به30 درصد کاهش یابد و 70 درصد آن را دولت متعهد باشد که متاسفانه با این هدف فاصله بسیاری داریم.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به یک نقطه مطلوب باید چند قدم موازی برداشته شود گفت: نخستین کار اصلاح نظام سلامت است که در این حوزه در قانون برنامه و تصمیمات مهمی اتخاذ شده که متاسفانه اجرا نشده است که باید مجددا نگاه ویژه‌ای به سلامت کشور داشت و این ساختار را با یک بازنگری صحیح مورد تجدید نظر قرار دارد.
 
وی تصریح کرد: پزشک خانواده باید جایگاه خود را بدست آورد و پزشکانی که در مجامع علمی و دانشگاهی مشغول تدریس‌اند و خدماتی را در بیمارستان‌ها ارائه می‌کنند جایگاه و حوزه آنها تعریف شود.
 
وی با اشاره به بخش خصوصی در حوزه سلامت بیان داشت: بخش خصوصی نیز با یک برنامه ریزی درست در چارچوب مقررات نظام سلامت کشور داشته باشد و کار خود را صحیح انجام دهد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: خرید خدمت سلامت از سوی دولت از بخش خصوصی از ارکان‌های مهمی است که می توان  نظام سلامت را ارتقا دهد.
 
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فر با بیان اینکه توانمند‌سازی بیمار یکی از حوزه های مقفور‌ مانده نظام سلامت است اظهار داشت: یکی از حوزه‌های مهمی که باید به آن بیشتر توجه شود حوزه توانمند‌سازی بیمار است که به دلایل مختلفی چون هزینه های سنگین است که باید توجه ویژه ای به آن شود.
 
وی در پایان با اشاره به خدمات تخصصی بیمارستان فوق تخصصی نورافشار خاطرنشان کرد: این بیمارستان یک الگوی موفق برای به نتیجه رسیدن درمان است و همواره می تواند در عرصه های توانمند‌سازی بیمار در آینده الگوهای خوبی ارائه کند.

انتهای پیام/  

برچسب ها: بیمار ، مجلس ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.