بجنورد/

هدفگذاری صادرات 300 میلیون دلاری از خراسان شمالی در سال 93

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال صادرات 300 میلیون دلاری صادرات کالا از استان به خارج از کشور از سوی کمیته توسعه صادرات هدفگذاری شده است.


محمد صمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، فعالان اقتصادی به ویژه تجار و بازرگانان باید برای تحقق این میزان صادرات از استان که ظرفیت و قابلیت‌های صادراتی را دارند، تلاش کنند.

وی افزود: صادرات این میزان کالا از استان علاوه بر رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی در استان را باعث ارزآوری بیشتر برای کشور دانست.

صمدی گفت: با اشاره به افزایش صادرات هدفگذاری سال گذشته گفت: پارسال صادرات 127 میلیون دلارکالا از استان هدفگذاری شده بود که توانستیم با تلاش مضاعف تجار و بازرگانان این رقم را به 150 میلیون دلار افزایش دهیم.

وی عمده کالاهای صادراتی استان را محصولات پتروشیمی، صنایع فولادی و پودر آلومینا به کشور ترکمنستان، چین و هندوستان عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از دستگاه های اجرایی و بانکها خواست برای رفع موانع صادرات به تجار و بازرگانان در دادن تسهیلات برای افزایش صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند./س

برچسب ها: صادرات ، هدفگذاری ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.