قزوین/

قزوین رتبه نخست کیفی سازی مسکن روستایی در کشور

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: استان قزوین رتبه نخست کیفیت ساخت و ساز مسکن روستایی را در کشور کسب کرد.

 

بقه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

 احمد فیروزی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: در یک سال گذشته هر چند با مشکلات اقتصادی مواجه بودیم و انتظار داشتیم تخصیص ها بیشتر باشد تا حجم کارها تحت تاثیر قرار نگیرد اما فعالیت های بنیاد مسکن به خوبی انجام شد.

وی اظهار کرد: ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان قزوین با مشارکت دولت و مردم تاکنون نوسازی، مقاوم سازی و بهسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با اشاره به ضرورت کنترل کیفی و فنی پروژه ها افزود: در حال حاضر ۶۴ دفتر نظارتی در مناطق روستایی استان به منظور کنترل ساخت و ساز اصولی و فنی راه اندازی شده و تعداد ۳۶۳ ناظر فنی مجرب از طریق آزمون و طی دوره های آموزشی نسبت به کیفی سازی ساخت ها اقدام می کنند.

فیروزی یادآور شد: در بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در زلزله استان آذربایجان شرقی هم این بنیاد توانست یک هزار و ۶۱۴ واحد مسکونی آسیب دیده را بازسازی کند که برای اجرای آن ۳۲۰ میلیارد ریال در ۲۵ روستای تحت پوشش هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح ویژه مسکن روستایی استان تاکنون ۲۶۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

این مسئول اضافه کرد: ۳۳ هزار واحد روستایی مقاوم سازی، ۱۷ هزار واحد در آوج و الموت بازسازی و ۱۵ هزار واحد توسط مردم ساخته شده است که در مجموع ۶۰ هزار واحد می شود که در بحث مقاوم سازی رتبه پنجم کشور را داراست.

فیروزی ادامه داد: استان قزوین رتبه نخست کیفیت ساخت و ساز مسکن روستایی را در کشور کسب کرد.

وی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد اجرای طرح مسکن اجتماعی را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه کرده که در صورت واگذاری کامل طرح و تصویب آن در هیئت دولت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آن را اجرایی خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین اضافه کرد: مسکن اجتماعی در بافت قدیمی و برای احیاء بافت‌های فرسوده اجرا می شود.

فیروزی درخصوص طرح منظومه‌های روستایی عنوان کرد: در این طرح، روستاهایی که در مجاور یکدیگر قرار دارند هر یک کارکرد اختصاصی از قبیل اقتصادی و بهداشتی خواهند داشت که توزیع مناسب کاربری‌ها، صرفه جویی در طرح هادی و دسترسی راحت مردم به امکانات از جمله فواید این طرح به شمار می‌رود./ش
برچسب ها: رتبه ، مسکن ، روستایی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.