زنجان/ابلاغ سياست کلی سلامت:

به عنوان نقطه عطف نظام سلامت کشوراست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابلاغ سياست کلی سلامت کشور را به عنوان نقطه عطف نظام سلامت نام برد که تضمينی برای انجام کار های اساسی در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ، گزارشی از اقدامات انجام شده اخير در دانشگاه و افتتاح 151 تخت دياليز و ظرفيتهاي ايجاد شده در حوزه سلامت از جمله پروژه در حال افتتاح دانشکده دندانپزشکی ،ساختمانهای در حال ساخت کلينيک های انجمن های مهرانه و کليوی داد.

بيگلری همچنین از دست اندر کار انی که در سلامت مسافرين و مردم در تعطيلات نوروزی تلاش کرده اند تشکر و قدر دانی کرد .

وی در ادامه از ابلاغ سياست کلی سلامت کشور به عنوان نقطه عطف نظام سلامت نام برد که تضمينی برای انجام کار های اساسی در کشور است و افزود :اين سياست رضايتمندی در بين مردم را در کوتاه مدت و هوشمندی ساختار ها جهت شناسايی مشکل و حل سريع آن دربلند مدت در پی دارد .

این مسئول  بهبود سلامت روان در بين آحاد مردم جامعه را مهم عنوان و تصریح کرد :برنامه های متنوع و کار بردی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان  در این زمینه پيش بينی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه نیز در اين جلسه اولويت های اقدام ارتقای سلامت راايجاد سياست عمومی سلامت ،خلق محيط‌های حمايتی،تقويت اقدام جامعه،توانمندسازی مردم برشمرد .

صائینی تأثير خود مراقبتی بر سيستم ارائه خدمات بهداشتی را چشمگیر عنوان و خاطر نشان کرد :کاهش ويزيت پزشکان عمومی ،کاهش ويزيت های سرپايی ، ،کاهش بستری شدن در بيمارستان ها کاهش طول دوره اقامت بيمار در بيمارستان ،کاهش يا تعديل مصرف داروها وکاهش روزهای غيبت از کار را ازجمله این تاثیرات نام برد./س



برچسب ها: سلامت ، سیاست ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.