سنندج/

انتخاب سقز به عنوان پایلوت سلامت در کشور

شهر سقز به عنوان پایلوت کشوری در اجرای نظام جدید سلامت انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،فرماندار سقز با بیان که تمام اقدامات و تمهیدات لازم جهت اجرای این طرح فراهم خواهد شد گفت:با اجرای دقیق نظام جدید سلامت،سلامت افراد جامعه ارتقا خواهد یافت، امکانات به صورت عادلانه توزیع خواهد شد و افراد به خدمات بهداشتی درمانی به شیوه مناسب دسترسی خواهند داشت.
فخری با اشاره به سیاست‌های 14 گانه کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به قوای سه گانه افزود: تحقق رویکرد سلامت همه جانبه و انسان سالم، ارتقای سلامت روانی جامعه با ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحکیم بنیان خانواده، رفع موانع تنش آفرین در زندگی فردی و اجتماعی و ترویج آموزش‌های اخلاقی و معنوی از مهمترین بخش های این نظام است.
وی با بیان اینکه یکی از فرازهای این سیاست‌ها، ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید فرآورده‌ها و مواد اولیه دارویی است، اضافه کرد: با عملی شدن این سیاست‌ها،مردم به نحو شایسته تر به امکانات خدماتی ،بهداشتی و دارویی دسترسی خواهند داشت.
انجام مطالعات اساسی برای اجرای نظام جدید سلامت، از اردیبهشت ماه امسال تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت و در سال 94 این طرح به سراسر کشور تعمیم داده می‌شود.
انتهای پیام/ش
برچسب ها: پایلوت ، سلامت ، تمهیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.