طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سوال از وزیر ارشاد درباره دفن دو خواننده گروه "سگهای زرد" به صحن علنی ارجاع شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سوال دو نماینده درباره دفن دو خواننده گروه "سگهای زرد" و برگزاری کنسرت در کشور با آوازخوان‌های زن، وزیر ارشاد را به صحن علنی کشاند.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه عصر امروز(سه‌شنبه) کمیسیون متبوعش گفت: بنا بود امروز علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه کمیسیون برای پاسخگویی به سؤالات ۶ نفر از نمایندگان حضور پیدا کند، که به علت همزمان شدن با سفر رئیس جمهور و برخی اعضای دولت به استان سیستان و بلوچستان، وی در پیغامی از اینکه نمی‌تواند در جلسه امروز حضور یابد، عذرخواهی و عنوان کرد؛ در جلسه دیگری مهمان این کمیسیون خواهد بود.  
 
وی افزود: براین اساس، تصمیم گرفته شد در جلسه امروز از محمدحسین ملک‌احمدی دبیر کل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دعوت شود که وی به همراه معاونان خود در این جلسه حضور یافته و ضمن معارفه گزارشی از وضع موجود کتابخانه‌های کشور و برنامه‌های سال ۱۳۹۳ را ارائه کرد.  
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال که رهبر انقلاب بحث فرهنگ را مطرح فرمودند قرار شد از برخی از چهره‌های صاحب نظر کشور در آینده نزدیک دعوت کرده تا برای تحقق این نامگذاری از نظرات آن‌ها استفاده شود.  
 
حجت‌الاسلام طاهری گفت: طبق قانون طرح سوال از وزرا اگر در تاریخ اعلام شده وزیر مربوطه در جلسه حضور پیدا نکند، سؤال کننده حق دارد هم سؤال خود را به تاخیر بیندازد و هم تقاضا کند که سوالش به صحن ارجاع شود که در این راستا دو نفر از سوال کنندگان یعنی آقایان قاضی‌پور و نعمتی که از وزیر ارشاد سوال داشتند، با توجه به این قانون اعلام کردند که باید سوالشان به صحن علنی ارجاع شود و ۴ سوال کننده دیگر پذیرفتند که سوالشان به جلسه بعد موکول شود.  
 
وی گفت: سوال بهروز نعمتی در مورد برگزاری برخی از کنسرت‌ها در کشور با آوازه‌خوان‌های زن است و سوال نادر قاضی‌پور در خصوص علت دفن دو خواننده گروه «سگ‌های زرد» در قطعه هنرمندان بود که چرا با توجه به اینکه این افراد افراد خوشنامی نیستند، در این قطعه خاکسپاری شدند.  
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: سخنگو ، کمیسیون ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار