راسموسن از روسيه خواست فشارها را بر بحران اوکراين کاهش دهد

آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو سه شنبه از روسیه خواست تا فشارها را در بحران اوکراین با کاهش شمار نیروهای خود که در نزدیکی مرز مستقر کرده است کاهش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو سه شنبه از روسیه خواست تا فشارها را در بحران اوکراین با کاهش شمار نیروهای خود که در نزدیکی مرز مستقر کرده است کاهش دهد.

راسموسن هنگام ورود به نشست وزیران دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: من از تحولات اخیر در اوکراین و ادامه خشونت‌هایی که گروه‌های کوچک نیروهای جدایی طلب مرتکب می‌شوند و همچنین فشار نظامی روسیه در مرزهای اوکراین بسیار نگران هستم.

وی افزود: من از روسیه می‌خواهم تا فشار را در این بحران کاهش دهد و  برای متوقف کردن بی ثباتی اوکراین و همچنین ثابت کردن اینکه این کشور از اقدامات خشونت‌آمیز جدایی طلبان طرفدار روس حمایت نمی‌کند، نیروهای خود را از مرز خارج کند.

دبیر کل ناتو اعلام کرد: روسیه باید عنصر مشکل زا نباشد و مشارکت در راه حل را آغاز کند.
 راسموسن قرار است به وزیران اروپایی تدابیری را که ناتو برای تضمین امنیت کشورهای شرق اروپا به ویژه کشورهای حوزه بالتیک، لهستان و رومانی  تدوین کرده است، ارائه کند .

برای اطمینان دادن این کشورها، ناتو تصمیم گرفته است به طور موقت هواپیماهای راداری آواکس در این منطقه مستقر کند.

آمریکا نیز شش فروند جنگنده بمب افکن اف-15 را به عنوان نیروی کمکی در کشورهای حوزه بالتیک و 12 فروند اف -16 و سه فروند هواپیمای ترابری را در لهستان مستقر کرده است .
دیگر کشورهای اروپایی نیز برای اعزام هواپیما در این کشورها در صورتی که ناتو آن را در هفته‌های آینده تقاضا کند اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار