حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال گذشته 14 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است

حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال گذشته 14 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده در حالیکه در سال 2002 یک میلیارد و 200 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، جودت ایلماز وزیر توسعه ترکیه در بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه گفت: همکاری اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه برای منطقه یک الگوی قابل بهره برداری است که حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال گذشته 14 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است و برگزاری بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه نشان دهنده یک رابطه عمیق دوستانه دو کشور است که جمع جمعیت دو کشور بالغ بر 150 میلیون نفر بوده و جمع درآمد دو کشور 2 تریلیون دلار است.
 
وی ادامه داد: رئیس جمهور ایران و ترکیه برای ما یک هدف بزرگ تعیین کرده و وظیفه ما عملیاتی کردن این اهداف است که باید گام های بلندتر برای همکاری بیشتر برداریم. باید قراردادی بین دو کشور در رابطه با تسهیل تجاری دو کشور امضا شود و کاری کنیم که دیوان سالاری را حذف تا کارهای آسان تر انجام شود.
 
وزیر توسعه ترکیه اظهار داشت: هدف نهایی رسیدن به تجارت آزاد بین دو کشور است و مهمترین وسیله بخش خصوصی دو کشور بوده تا راه های همکاری باز شود و ما امیدواریم که کشور ایران در کشور ترکیه سرمایه گذاری بیشتری کند و شرکت های بیشتری از ترکیه در ایران سرمایه گذاری کنند.
 
جودت ایلماز خاطرنشان کرد: خواسته ما این است که با حکومت جدید ایران عمیق تر به جلو پیش رویم و همکاری کشور در زمینه توریستی را مورد بررسی قرار داده و آن را نیز به جلو پیش ببریم در سال 2013 یک میلیون و 600 هزار نفر توریست ایرانی در ترکیه و در سال گذشته 2 میلیون نفر بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، ترکیه ، مبادله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.