ساری/

بازگشت منابع درآمدی هدفمندی یارانه ها به بخش تولید

چرخ اقتصاد و تولید با هدایت درآمدهای حاصل ازیارانه ها به گردش در می آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران در نشست با قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت به ضرورت پیگیری تخصیص و هدایت درآمدهای حاصل ازیارانه‌ها به بخش تولید به منظور به گردش درآمدن چرخ اقتصاد تاکید شد.

محمدپورافزود: از ظرفیت اجرای درست هدفمند سازی یارانه‌ها می‌توان برای افزایش تولید،اشتغال و بهره بری و کاهش شدت انرژی و ارتقای شاخص های اجتماعی و تقویت نظام مالی کشور نهایت استفاده را برد.

وی تصریح کرد: مهندس احمد دوست حسینی موضوع پیگیری بازگشت منابع مالی حاصل از درآمدهای هدفمندسازی یارانه ها به بخش تولید را مورد تاکید قرار داد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران در این نشست به تبعاتی که اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به بخش صنعت و معدن خواهد گذاشت اشاره کرد و گفت: این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و باید از طریق سایر بسته های حمایتی این فشارها را به حداقل رساند.

محمدپور تصریح کرد: با لحاظ قرار دادن سهم 30 درصدی بخش تولید از درآمدهای یارانه ها و همچنین سیاست های حمایتی دیگر میتوان بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی را مرتفع و موجب تحرک بخش تولید و کاهش وابستگی اقتصاد کشور را به درآمدهای نفتی فراهم ساخت.

وی بابیان اینکه دراین نشست موضوع صنعت سلولزی نیز مطرح شد افزود:مازندران در صنعت سلولزی جز صنایع بزرگ کشور می باشد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران گفت:باتوجه به کمبود مواد اولیه این صنعت و نیاز به تامین آن از طریق واردات مقرر شد از طریق تعامل با سازمان حفظ نباتات جهاد کشاورزی پیگیری های لازم در این خصوص به عمل آید.

محمدپور افزود: موضوع تجدید نظر در خصوص تعرفه های واردات محصولات خارجی با هدف حمایت از تولیدات داخلی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید داشت که صورت های مالی شرکتها باید تهیه و منتشر شود تا برای تصمیم گیری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: یارانه ، تولید ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.