بجنورد/

موافقت با درخواست عفو یا تخفیف مجازات 144 نفر از محکومین خراسان شمالی

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت : با درخواست عفو یا تخفیف مجازات 144 نفر از محکومین در سال گذشته موافقت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی حجت الاسلام و المسلمین قدرتی ،گفت:پارسال 389 نفر درخواست های خود را به کمیسیون عفو استان ارائه کرده اند که پس از بررسی در جلسات با درخواست 144 نفر موافقت شده است.

وی افزود: این کمیسیون در خصوص عفو، تخفيف و تبديل مجازات وآثار تبعي حکم محکومين درحدود موازين اسلامي دراستان‌ها تشکيل شده است.

وی تصریح کرد : رئيس دادگستري ،‌ دادستان ، قاضي ناظر زندان ، ‌رييس زندان ، محکوم عليه و خانواده و بستگان درخواست کننده عفو می توانند درخواست عفو و یا تخفیف مجازات را به این کمیسیون پیشنهاد دهند.

وی اظهار داشت : رييس کل دادگستري هر استان مسئول تشکيل و نظارت بر کميسيون استاني در مورد عفو محکومين دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب بوده و پس از احراز صحت مندرجات و کامل بودن مدرک نسبت به تشکيل جلسات کميسيون استاني اقدام مي‌كند.

قدرتی افزود:کميسيون استاني پس از رسميت نسبت به بررسي مدارک، مندرجات و ارزيابي شرايط در خصوص تقاضاي عفو رسيدگي و با اکثريت آراء اتخاذ تصميم می کند و در صورتي که نظر کميسيون مزبور بر عفو يا تخفيف مجازات باشد، ضمن تشريح جهات و دلايل مراتب به حوزه رياست قوه قضاييه جهت قرار دادن در ليست عفو ارسال مي‌شود و در غير اين صورت ضمن تشريح جهات و دلايل ، مراتب را جهت رسيدگي و تعيين تکليف نهايي به کميسيون مرکزي ارسال خواهد کرد./ز

برچسب ها: عفو ، گذشت ، بخشش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.