فتحی‌پور در صحن علنی:

استقلال و رفاه ملت ایران در گرو اجرای اقتصاد مقاومتی است/ به داد دماسنج اقتصاد کشور برسیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید در تهیه برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی به بحث نیرنگ و دشمنی دشمنان نیز توجه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ارسلان فتحی‌پور در جلسه علنی امروز در پی ارائه گزارش وزیر اقتصاد در مورد هدفمندسازی یارانه‌ها و اقتصاد مقاومتی گفت: درمان اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب نیاز زمان است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در برهه فعلی نقشه راه است که می‌توانیم استقلال و رفاه ملت ایران را در آن جستجو کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: اگر در دو دهه قبل رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر بستن درب‌های چاه‌های نفت در بودجه سالانه را عملیاتی می‌کردیم امروز به اهداف انقلاب رسیده‌ بودیم و اگر می‌خواهیم اقتصاد ایران را مقاوم کنیم راه آن خروج از اقتصاد تک بعد نفتی است.

نماینده کلیبر تصریح کرد: لازمه اقتصاد مقاومتی مشارکت مردم است و مردم باید بدانند که عدالت در حوزه اقتصاد وجود دارد.

وی استفاده صحیح از ابزارهای اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها برای پس‌انداز ملی لازم است.

فتحی‌پور به بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند منظور از اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که نوسانات اقتصادی سایر کشورها نتواند در اقتصاد این کشور تکانه ایجاد کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: دولت باید در تهیه برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی به نیرنگ و دشمنی دشمنان نیز توجه کند.

وی اجرای واقعی اصل 44 قانون اساسی، افزایش راندمان بهره‌وری، سرمایه‌گذاری در حوزه پژوهش، کشف و استخراج معادن و جلوگیری از خام‌فروشی، استفاده از پتانسیل ترانزیت کشور و ... را از دیگر موضوعات اقتصاد مقاومتی دانست.

فتحی‌پور با بیان اینکه شاخص بورس دماسنج اقتصاد کشور است گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری انتظار این بود بازار سرمایه با رشد مواجه شود اما شاهد افت و زیان در این بازار هسیتم و دشمنان نیز از این موضوع به عنوان ضعف اقتصادی دولت فعلی می‌دانند.

فتحی‌پور خاطرنشان کرد: آیا وقت آن نشده با شفاف‌سازی بازار سرمایه به داد دماسنج اقتصاد کشور برسیم؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار